Nyílt napot tartott a Gyöngyösi Repülőklub a Pipishegyi Sportrepülőtéren. A hétvégén nem csak sétarepülésre jelentkezhettek az érdeklődők, hanem az ősszel induló vitorlázó repülő képzésre is. Az oktatók és a pilóta növendékek készséggel álltak az érkezők rendelkezésére, és televíziónknak is bemutatták a páratlan élményt nyújtó repülőtéren található légi járműveket, és kameráinkkal 250 méter magasból vizslattuk a földet.
Misi Dóra pilóta növendék mutatja a vitorlázó repülő biztonsági övének helyes használatát. Õ tavaly kezdte el a pilótaképzést, ma pedig már egyedül is repülhet. A képzést, és a páratlan látványt nyújtó mátrai repülést kívánta népszerűsíteni a Gyöngyösi Repülőklub nyílt napja. Ekkor bárki kipróbálhatta, milyen érzés 200-300 méter magasan repülni, és a pilótaképzésről is lehetett érdeklődni.
– Általában ősszel indulnak tanfolyamjaink, október, november elején. Az alapképzés áll egy elméleti tanfolyamból, amelyben aerodinamika, szerkezettan, repülésmeteorológia, elsősegélynyújtás, gyakorlati repülés, tehát megtanítjuk az alap légijogot, ami mostanában rendkívül fontos – mondta Huszár András, a Gyöngyösi Repülőklub oktatója.
Ezután pedig már a levegőben kell bizonyítaniuk a pilótanövendékeknek. A szoktató repülések alkalmával mesterségesen generált vészhelyzeteket is meg kell tudniuk oldani a növendékeknek.
A Pipishegyi Sportrepülőtéren évekig szünetelt a képzés, most már azonban ismét megtelt élettel és folyamatosan jelentkeznek a leendő pilóták. 250 méter magasan lenni egy vitorlázó repülőn leírhatatlan élmény, hiszen a Mátrát ilyen magasból nem mindennap látja az ember. De nem csak a látvány magával ragadó.
– Minden gondod, bajod, bánatod, fájdalmad, óhaj, sóhaj, panaszod lent hagyod a földön, és amikor fent vagy, akkor csak repülsz. Légtérre figyelsz, repülőre figyelsz, magadra figyelsz, gyakorlatilag eggyé válsz a repülővel, eggyé válasz a levegővel, ezt ki kell próbálni – mesélte lelkesen Gál Tamás pilótanövendék.
Akik szeretnék meghódítani a levegőt, érdeklődjön a képzésről, hiszen kevesen tudják, hogy Magyarország legjelentősebb hullámrepülési lehetőségét rejti magában a Mátra légtere, ezt már a nyolcvanas években is kihasználták a pilóták.