Második alkalommal csatlakozott a Vak Bottyán János Katolikus Szakgimnázium az országos programhoz, a Digitális Témahéthez, melynek célja, hogy fejlesszék a diákok digitális kompetenciáit, és hogy minél több online tanulási környezettel megismerkedjenek a tanulók. A középiskolában többek között a Mátrai középkort bemutató digitális újságot szerkesztettek, robotot keltettek életre, sőt megalkották az iskola weblapjára mutató QR-kódot is.
Fehér és fekete pólók, négy csapat, elszántság. Különleges feladatra vállalkozott a Vak Bottyán János Katolikus Szakközépiskola az országos Digitális Témahét keretében. Az oktatási intézmény weblapjára mutató QR kódot alkották meg a diákok, ám a végleges alakját hétfőn készítik el. Ez volt a zárása a témahétnek, mellyel második alkalommal csatlakoztak az országos programhoz. A hét folyamán nagy hangsúlyt fektettek az információs és kommunikációs technológiai eszközök felhasználására.
– A célja az, hogy felkészítse a gyerekeket nem csak a megfelelő szakma ismeretére, hanem ezeknek az eszközöknek a használatára és az információban való eligazodásra. Ennek köszönhetően a Digitális Témahéten a diákjaink nagyon sok, nagyon színes programon vettek részt – magyarázta Bátoriné Zaja Éva, az iskola informatika munkaközösségének vezetője.
Például a Lego tehetségtámogató program zárásaként öt gépész- és informatikaszakos tanuló digitális történetmesélés módszerével egy robotot keltett életre.
– A történet maga az, hogy a robot megpróbálja megtanulni a különböző mozdulatsorokat, például a járást, például a jobb és bal kezének használatát, például a színeket, amiket a színszenzorral tud megtalálni a saját távirányítóját, és azt, becélozva lelőni – mondta Siroki Péter tanuló.
Ezen kívül a diákok minden nap online játékok segítségével mérték össze tudásukat, és egy digitális újságot is megszerkesztettek, amellyel a Mátrai középkort mutatták be.
– Összegyűjtöttünk különböző információkat az adott korról, politikai tényezőket, építészet, ruházat, akkor különböző ételek, vadászat, ezeket összegyűjtöttük, rendszereztük, és akkor digitális formában elkészítettük – részletezte Ecsegi Erik.
Ezeket az alkotásokat a jövő héten az iskola honlapján is meg lehet tekinteni.