Úgy vélik: helytelen lenne veszni hagyni egy városi, villamosított vasútvonalat, a személyforgalom megszüntetésén keveset lehet megspórolni.
Mint mondta, a személyszállítás megszüntetése után is megmarad a teherforgalom, a pálya fenntartására ugyanúgy költenie kell a MÁV-nak, így nem várható megtakarítás a tervezett intézkedés nyomán. Ugyanakkor – afféle ellenpéldaként – emlékeztetett: a mátrai kisvasút közben épp fejlesztés alatt áll, tehát láthatóan érdemes vasútba invesztálni.
Oroján Sándor megyei Fidelitas-elnök a fiatalok aggodalmait ecsetelve elmondta: félő, hogy jelentősen megnő az egyetemisták, főiskolások utazási ideje.
A vasút megszüntetésével eleshetnek a diákok a továbbtanulási lehetőségektől, miközben az uniós trend amúgy a vasútvonalak fejlesztése, a vasúti-vízi közlekedés reneszánsza. A jövő generációjának pedig aggasztó üzenet a leépítés – fűzte hozzá a Fidelitas-elnök.
Faragó Zoltán