2010-től nőtt a benzint és a gázolajat terhelő jövedékiadó mértéke is. A rekord ár nehéz helyzet elé állít minden közlekedőt, különösen a fuvarozó cégeket érinti érzékenyen a változás.
Kormányzati segítség nélkül szinte ellehetetlenül a szakma – mondja
Úgy véli, nem jó árfolyamon számolták az adóemelést. Az ő számításai szerint ez a tétel most 8 forinttal kevesebb lehetne. De más megoldási javaslattal is éltek egy novemberi levelükben, amit a pénzügyminiszternek el is juttattak.
Az adácsi székhelyű Soha transz jelenleg még 70 járművel szállít. A cég ügyvezetője azt mondja, a tavalyi év sem volt könnyű, idén azonban már elkerülhetetlen a leépítés, a lízigelt autókat szinte biztosan vissza kell adni. Az ügyvezető is kormányzati segítséget sürget.
A fuvarozócégek vezetői úgy vélik, egyáltalán nem törvényszerű, hogy a költségvetés jól jár az adóemeléssel, hisz a tranzit kamionok nem fognak itt tankolni, és nemzetközi összehasonlításban romlani fog a hazai fuvarozócégek versenyképessége – így csökken az adóbevétel is.
Csak tavaly több mint 2000 szállítmányozó cég ment tönkre hazánkban és ez a szám idén még tovább nőhet.
Pálinkás Ildikó