Matekóra skypeon, beadandók a KRÉTA iskolai alaprendszeren keresztül. Minden tanár és diák élete megváltozott hétfőtől, hiszen a veszélyhelyzet miatt távoktatásban zajlik az oktatás. A digitális eszközök a legtöbbeknél elérhetők voltak eddig is, viszont már nem a megszokott napirendben és helyszínen tanulhatnak a diákok. Ma két intézménybe látogattunk el, hogy megnézzük, hogyan.
– Arra különösebben nincsen ötletem, hogy dolgozatot hogyan írjunk, mert annak nem látom értelmét, hogy valami beadandót szedjek össze, mert ki tudja, hogy annak mi a háttere, hanem, hogy ilyen online módon fogok jegyeket adni a megnyilvánulásokra, amennyire tudok, tehát legyen mindenki folyamatosan képben – fogalmazott dr. Czinder Péter, a Berze Nagy János Gimnázium igazgatója.
A tananyag a soron következő, a tanár, a diákok ugyanazok, és ugyanúgy látják és hallják egymást. Csak 30 különböző helyszínen vannak. Dr. Czinder Péter igazgató így tanítja a veszélyhelyzet ideje alatt a matematikát, ami – mint mondta – különösen nehéz csak szóban, de ahogy kitapasztalja a rendszert, online táblát fog létrehozni, hogy segítse a diákokat, akik közül nem mindenki nagy monitoron követi az órát.
– Hiába fogok én fölszerelkezni hétfőre azzal, hogy egy táblaképet is be tudjak óra közben mutatni, mert most már tudom, hogy kell, a gyerekek ezt a táblaképet, ha telefonon nézik, abból sok jó nem jön ki. De mégiscsak muszáj, mert az ember óra közben nem tudható előre, hogy mikor kell egy képletet felrittyenteni, mert valamit a gyerekek nem értenek, meg minden, na erre alkalmasak lehetnek bizonyos kerülő megoldások, de hogy ez a valóságban hogy fog bizonyítani azt nem tudom – fogalmazott.
A folyosók üresek, a pedagógusok legnagyobb része otthonról dolgozik. Van, aki a KRÉTA iskolai alaprendszert használja, és van, aki az igazgatóhoz hasonlóan élőben tartja az órákat. Nehéz volt hirtelen átállni, de szerencsére a technikai feltételek adottak voltak. Mindenki szokja még az új rendszert, hiszen a diákok most nem tudják tartani a megszokott napirendjüket.
– Ahhoz szoktak hozzá, hogy a napjuk az iskolához kötődik. Közösségben vannak, meghatározott szabályok szerint ketyegett az életük, rábízták magukat a tanárokra, és ez az egész most kifolyt az ujjaik közül. Én azt gondolom, hogy annál, hogy én ezt a matematika órát mennyire tartom meg, mennyire nem, sokkal fontosabb az, hogy ezek a gyerekek továbbra is érezzék azt, hogy ez életük értelmesen folyik- fejtette ki végül.
A Felsővárosi Általános Iskolában sincs egységes oktatás. Minden pedagógus a számára legkedvezőbb felületet használja, többségük így, a KRÉTA rendszeren küldi az anyagot, és várja a beadandókat.
– Az én felületemen megjelent, hogy én ezt a mai első órát megtartottam, ily módon, és a feladatot el tudják végezni a gyerekek, kis házikó jelzi, hogy én jeleztem, hogy mi az elvégzendő feladatuk – magyarázta Bánkáné Berta Éva intézményvezető-helyettes.
Bánkáné Berta Éva elmondta: most a pedagógusoknak is sokat kellett tanulniuk, hogy használni tudják az új rendszert, és bíznak benne, hogy a tudásukat, ha nem is ugyanolyan módon, de át tudják adni a gyerekeknek.