Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Döntés előtt

Döntés előtt

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Csütörtökön tartja soron következő ülését a gyöngyösi képviselőtestület. A legfontosabb napirendi pontokat és az azokról alkotott álláspontjukat foglalták össze a frakcióvezetők és Kévés Tamás alpolgármester Döntés előtt című műsorunkban.

2011-ben döntött a testület, hogy az eredetitől eltérő helyszínen ugyan, de újból felállíttatják az országzászlót. Pénzt azonban csak 2016-ban rendeltek hozzá, a Jobbik frakciója szerint azóta azonban nem történt előrelépés. Ezért interpellációt nyújtottak be.

– Lássuk a határidőket, miért nem teljesülhet. Minden gyakorlatilag 2016 február óta megvan az összeg rá – most kiderül a válaszból, hogy hiányzik a 9 millióhoz 800 ezer forint, de senki nem jelezte felénk, hogy egyébként nincs meg és ezért nem tudunk ajánlatot kérni és szerződni a kőfaragóval. Ezek soha nem jöttek elénk. Nem beszéltünk róla és akkor nem történik meg. De az összeg ott van a költségvetésben – magyarázta Kévés Tamás alpolgármester.

Csütörtökön a testület elé kerül a városmarketing stratégia is, melynek elfogadásáról döntenek a képviselők. Dr. Végh Attila hangsúlyozta, felelősségteljes döntést kell hozniuk, hiszen az anyagban található cselekvési terv súlyos milliókkal megterhelné a város költségvetését.

– Olyan 100 millió forintos nagyságrenddel terhelné meg a jövő évi költségvetést, amit megint át kell gondolni, mert úgy én nem szeretnék úgy elfogadni egy anyagot, hogy berakjuk az asztal fiókba, aztán azt mondjuk majd a 2018-as költségvetés tárgyalásakor, hogy nincs rá pénz, akkor meg ne fogadjuk el. Akkor próbáljuk meg azokat az elemeket kivenni belőle, amiket úgy ítélünk meg, hogy végrehajtható, ami meg nem, azt meg áttolni a következő évekre – vélekedett.

A képviselők egyetértenek abban, hogy a városmarketing számos hasznos, a város javát szolgáló ötletet tartalmaz. A stratégiát elkészítő csoport egyébként tréningeket is tart a városvezetőknek.

– Mik a problémák a gyöngyösi mostani városmarketing tervvel, mert ugye mindig van amivel megpróbáljuk eladni a várost, de nem mindig sikerül olyan jól, mint ahogyan szeretnénk. Az első tréningen volt például egy generációk közötti kommunikáció. Mert nem mindegy, hogy a fiatalokat szeretnénk megszólítani, vagy az idősebbeket. Vagy a gyermekes családokat – sorolta Kiss Tivadar frakcióvezető.

Mindezek mellett a képviselő-testület tárgyalja az SZMSZ és a lakásrendelet módosítását, valamint azt is, hogy az egykor a múzeum kertjében álló szobrok újból kikerüljenek eredeti helyükre, vagy közterekre.


Tovább az archívumra