A marketing volt a
témája a Dunán inneni múzeumok találkozójának, melyet a Mátra Múzeumban
rendeztek. A szakemberek saját múzeumaikban szerzett helyi tapasztalataikat
osztották meg egymással.
Ha van olyan terület, ahol a múzeumoknak nagyon sokat kell
még fejlődniük, az a marketing. Kevés az olyan intézmény, amelyben profi
szakemberek foglalkoznak ezzel a területtel, márpedig a múzeumoknak ma már el
kell adni magukat. Az ilyen találkozók, mint ez a mostani, ezen segíthetnek. A
cél végső soron az, hogy minden eszközzel azon legyenek, hogy látogató
barátságot sugalljanak.
A szakemberek fontosnak tartják, hogy a fejlesztések úgy
történjenek, hogy a marketingesek által feltárt hiányosságokat kiküszöböljék.
Fűköh Levente igazgatónak 10-15 évvel ezelőtt még nem kellett olyanokkal
foglalkoznia mint múzeumi ruhatár vagy babapelenkázó. Ma már szükséges. Persze
nemcsak a pénz kérdése az, hogy egy múzeum vonzó legyen a látogatóknak. Nem árt
azt sem megismerni, mit szeretnének a látogatók. A felmérések szerint 82 %-uk
igényelné a kedvezményes családi jegyet. Így azt várhatóan be is vezetik a
Mátra Múzeumban.
Borbándi Erik