Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Városmarketing

Városmarketing

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Az egységes városarculat kialakításának felmérésiről és azok eredményeiről számolt be a kutatás vezetője és Tatár László alpolgármester tegnap este Fórum című műsorunk. A városmarketing stratégia célja, hogy a turisták számára Gyöngyös a jövőben ne a Mátra kapuja, hanem a Mátra fővárosa lehessen.

Egy egységes arculat kialakításán dolgozik az a szakértői csoport, akiket az önkormányzat a városmarketing terv kidolgozásával bízott meg. A koncepció elkészítésére a városlakók és a vállalkozók igényeinek felmérése mellett a város turizmusának fellendítését is segítheti.

– Azt tapasztaltuk, hogy a belföldi turisták nagy része a Mátra hívószavára jött és kevesebben jöttek Gyöngyösért. Mi azt szerettük volna, hogy a várost tegyük egy kicsit pezsgőbbé. Ezt sok beszélgetés kapcsán már korábban is elmondtuk, hogy egy kicsit úgy éreztük, hogy rideg a Fő tér, kihalt a Fő tér, kevés a turista, a kevés turista megtalálja-e azokat a célpontokat, amiket érdemes megtekinteni, ha Gyöngyösre látogat – magyarázta dr. Tatár László alpolgármester.

A szakértői csoport tagjai felmérték, milyen fejlesztéseket szeretne megvalósítani Gyöngyös. Ezt a lakosok, a városba érkezők és a gyöngyösi befektetők kérdőíveztetése és fókuszcsoportos vizsgálatok követték.

– Négy évszakos desztinációnak látják, ami felhívom rá a figyelmet, hogy ritka Magyarországon. Főként a szezonalitás a jellemző. Általában a városi desztinációkban van ilyen, hogy 4 évszakos kínálat. A megközelíthetőség, az útminőség, a parkolási lehetőségek kaptak kritikákat, ezen lehet mit fejleszteni, például a kerékpárút-hálózat bővítésével, például azzal, hogy egységes információnyújtási rendszert épít ki a város – sorolta Dr. Lőrincz Katalin kutatásvezető.

A kutatást végző csoport a következő fázisban a város fejlődését elősegítő kitörési pontokat tárja fel.


Tovább az archívumra