Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!
Az erdei közjóléti tevékenység és a mátrai turisztika fontos szegmense olyan veszteségeket produkált az elmúlt években, hogy veszélybe került az üzemeltetése.

Jung László az Egererdő Zrt. vezérigazgatója elmondta: a cég által üzemeltetett 3 vasútvonal közül a Mátravasút okozza a legnagyobb pénzügyi gondot. Tavaly jelentős – 40 millió Ft-os – veszteséget könyveltek el, és az utasforgalom 2010-ben 48 ezer főre csökkent, még 2004-ben 112 ezren utaztak a kisvonaton. A résztvevők bírálták az elmúlt években kivitelezett Lajos-háza – Szalajkaház vonalszakasz fél milliárd Ft-os fejlesztését, amelyben azóta 28 millió Ft kárt tett a tavalyi esőzés. Ennek helyreállítására sincs forrás, és ez tovább növelné a veszteséget is. Még nem tudják hogy indul a szezon- mondta a megbeszélésen Dudás Béla erdészetvezető. A járműállomány elöregedett, karbantartásra van szükség a pályaszakaszon is, az üzemeltetési veszteségek finanszírozása rövidtávon sem megoldott, ezért kongatták meg a vészharangot. A vasút működtetését szeretné kiszervezni az erdészet, egy elhivatott vállalkozó, a civil szféra segítségére számítanak. Már van is jelentkező, Szakács Zalán személyében, aki az üzemeltetésbe beszállna. A tanácskozáson elhangzott fejlesztésekre, attrakciókra van szükség és természetesen összefogásra, hogy a több mint 100 éves kisvonatot megmentsék.
Pásztor Csilla