A roma és halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok integrációja volt a témája annak a rendezvénynek, melyet a Közös Jövőnkért Informális Civil Klub szervezésében tartottak. A szegedi és hódmezővásárhelyi példák jól mutatják, hogy van sikeres módja a hátrány leküzdésének.
A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram 2007-óta a gyarkorlatban nagyon sok eredményt ért el. Lényege, hogy egy pedagógusjelöltekből álló mentorhálózat működik a problémás iskolákban. A mentorhallgatók feladata, hogy növeljék a hátrányos helyzetű, többségében roma származású általános és középiskolás tanulók tanulmányi eredményességét, enyhítsék beilleszkedési nehézségeiket, illetve csökkentsék a pedagógusok terheit.
A program fő célja a tanulók szövegértésének, motivációjának és szociális kompetenciájának fejlesztése. Emellett a hátrányos helyzetű diákoknak nyújt komplex támogatást fejlesztő foglalkozások, szabadidős programok, valamint sportprogramok szervezésével.
A programot azzal a céllal hozták létre egyetemi oktatók, esélyegyenlőségi szakemberek, pedagógusok és pedagógusjelöltek, hogy a magyar oktatási rendszer, illetve az oktatás során alkalmazott pedagógiai tartalmak, módszerek vizsgálatával és fejlesztésével elősegítsék a magyar oktatás megújítását, az oktatási minőség általános emelését. A szakemberek az oktatási-nevelési szféra teljes palettáján végzik fejlesztő tevékenységüket. Megoldási lehetőségeik iránt több Gyöngyösi és vidéki szervezet érdeklődött.