Január 1-től nem az ügyfél, hanem az ügyirat utazik. Ez lesz a kormányablak lényege, ami jövőre kezdi meg működését Gyöngyösön. A dolgozók képzése megtörtént, az informatikai fejlesztéseket pedig őszre ígérik.
Bányai Hajnalka az állategészségügyi és élelmiszer-biztonsági hivatal munkatársa, egyike azoknak, akik részt vettek a Nemzeti Közszolgálati Egyetem által szervezett 6 hónapos képzésen. Õ a januártól működő kormányablak egyik dolgozója lesz.
Dr.Bekecs Andrea, a Gyöngyösi Járási Hivatal hivatalvezetője elmondta: Gyöngyösön az okmányiroda bázisán alakítják ki a kormányablakot. Az ügyfelek számára a legkedvezőbb változás az lesz, hogy a hét minden munkanapján reggel 8-tól este 8-ig folyamatos lesz az ügyfélfogadás. Az ehhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása az idei év kiemelt feladata.
Gyöngyösön az ügyfelek januártól két helyen tudnak majd ügyet intézni, az okmányirodai mellett a másik kormányablak a Kossuth utca 37 sz. alatt, a nyugdíjfolyósító intézet magasföldszintjén lesz. A személyi feltételeket az Okmányirodában és a Járási Hivatalban dolgozók továbbképzésével biztosítják. A Gyöngyösről beiskolázott 38 dolgozó már megkapta oklevelét, ami számukra egy új szakmát jelent – az ügyfeleknek pedig várhatóan egyszerűbb ügyintézést.
A képzésen résztvevőknek lehetőségük van a továbbképzésre, államilag finanszírozott főiskolai diploma megszerzésére is- tette hozzá Bányai Hajnalka. A kormányablakok tárgyi és informatikai hátterének biztosítása az ősszel kezdődik.