„Nincs itt semmi” – ezt válaszolta – állítólag – egy gyöngyösi hotel recepciósa a városunkba látogató egyik on-line hírportál turisztikai újságírójának. A város hírneve és turizmusa szempontjából nem túl szerencsés mondat az érintett hotel vezetője szerint nem pontosan ebben a formában hangzott el, de ennek ellenére is elnézést kér a félreérthető mondatért.
Egy on-line hírportál szakújságírója még július végén látogatott Gyöngyösre, hogy megnézze „mi is folyik a városunkban”. Egy rövid turisztikai ismertetőt szeretett volna írni a helyi nevezetességekről. A város egyetlen szállodájába betérve azonban a recepciós arra a kérdésre, hogy mit érdemes itt megnézni, azt válaszolta – állítólag: „nincs itt semmi”.
Dinya Anikó, a Hotel Opál szállodavezetője úgy fogalmazott: nem vitatják, hogy náluk hangozhatott el az ominózus mondat, vagy valami ahhoz hasonló. Szerettek volna pontosabban tájékozódni, de az újságírót nem érték el, hiába keresték, a recepciós pedig nem is emlékszik erre az elhangzott mondatra.
A szállodavezető megjegyezte azt is: rengeteg tájékoztató anyag található a szállodában, s a munkatársak is – általában – a vendégek megelégedésére kalauzolják a turistákat, mindemellett a hotel idegenvezetést is kínál.
Benkő Béla, a gyöngyösi TDM menedzsere azt mondja: bár elsőre nem úgy tűnik, de összességében minden hírverés jó Gyöngyösnek. A történet pedig azt is példázza – ha nem is túl szerencsésen -, hogy aki információkat szeretne találni, az talál is, akár a város honlapján, akár a turisztikai portálon. Hiszen a cikket jegyző újságíró is sikeresen felfedezte Gyöngyöst.