Megváltozott a parkolási rendszer július 1-jétől. Az új rendszert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. koordinálja, a korábban a mobilfizetéseket összefogó cég, az EME Zrt. pedig kiesett a rendszerből, így a legfontosabb változás, hogy az sms- és hívószám 810-ről 763-ra változott. Az eddigi szolgáltató Brüsszelhez fordult.
Ezt jelzi a telefon, ha a 810-es hívószámot tárcsázzuk mobilparkolás esetén. A korábbi mobilfizetéseket összefogó cég bízott abban, hogy párhuzamosan működtetheti a rendszert a jövőben a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel, ez azonban nem valósulhatott meg.
Az autósok számára ezt azt jelenti, hogy a korábban megszokott 810-es előhívó szám már nem él, helyette a 763-as számot kell tárcsázni.
A megváltozott mobilparkolási hívószám három Heves megyei várost is érint: Egert, Hatvant és Gyöngyöst.
A korábban piacvezető cég több fronton – többek között Brüsszelben is támadja a mobilparkolást állami monopóliummá alakító törvényt. A mobilfizetésről szóló döntés ugyan három évvel ezelőtt született, de az NMF csak július elsején indította rendszerét, s azt is meglehetősen nehézkesen – legalábbis ez az első napok tapasztalata.