Informatikai fejlesztések valósultak meg a kormányhivatalokban. A járási hivatalok létrejöttével közelebb került a lakókhoz a közigazgatási ügyek intézése, így, a viszonylag elavult informatikai rendszer cseréje időszerűvé vált. Az uniós támogatással megvalósuló fejlesztés országosan 11 milliárd forintból valósult meg, az ügyfelek ennek köszönhetően már otthonról is tudnak ügyeket intézni.
Erről beszélt Dr. Pajtók Gábor kormánymegbízott a Fórum című műsorunkban.
Hatékonyabb, olcsóbb, és egyszerűbb lett az ügyintézés a kormányhivatalokban, miután uniós támogatással, mintegy 11 milliárd forintból megvalósult az ország járási hivatalainak informatikai rendszere. Dr. Pajtók Gábor kormánymegbízott a Fórum című műsorban elmondta: a fejlesztés az ügyfelek dolgát is megkönnyíti.
– Olyan szoftverek kerültek alkalmazásra, amik az ügyfeleknek is segítik az elektronikusan kitölthető űrlapok letöltését illetőleg egyfajta nyomon követhetőségét, de jelezhetem az úgynevezett központi bejelentkezés lehetővé tételét is – fogalmazott.
Az ügyintézési feladatok megfelelő színvonalon történő ellátása érdekében szükség volt a járási eszközállomány egy jelentős részének cseréjére is – tette hozzá a kormánymegbízott. Országszerte 3000 táblagép és 6500 nyomtató, illetve az ezekhez szükséges szoftverek üzembeállítása történt meg.
Dr. Pajtók Gábor a jövőre nézve azt is elmondta, hogy várhatóan a későbbiekben, még több feladatot láthatnak el a kormányhivatalok.
– Várható, hogy a kormányhivatalok szerepe tovább felértékelődik, ha úgy tetszik, az országos háttérintézmények illetve miniszteriális szintű döntéseknek idézőjelbe tett rovására. Illetőleg egyéb, olyan feladatokat is elláthatunk a jövőben, ami egyelőre még nem a kormányhivatalok látnak el – mondta.
A projekt keretében országosan mintegy 5 ezer ügyintéző szerezhette meg az informatikai rendszer használatához szükséges tudást.