Régiós gasztrokampányt szervez Másfélmillió kalória címmel, a Magyar Turizmus Zrt. Észak- magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága a Gasztroélmények éve kapcsán. A régiós kampány keretében, elsőként a Gyöngyös-Mátra térség mutatta be gasztronómiai értékeit egy sajtóvacsorán.
A szemerkélő eső sem tántorította el a Budapestről és a megyeszékhelyről érkezett újságírókat, hogy részt vegyenek egy kis városnézésen. Gyöngyös nevezetességei között megtekintették a Zsinagógát, melynek történetéről Weisz Péter a Gyöngyösi Status Que Ante Zsidó Hitközség elnöke mesélt a sajtó képviselőinek.
Aztán következett a régió gasztronómiai kínálatának népszerűsítése, a gasztrotúra első állomásán, egy gyöngyösi étteremben, ahol a programból nem hiányozhatott a helyi folklór sem.
Az Észak- magyarországi régió, hazánk 3. legkedveltebb régiója – mondta Molnár Anita, régióigazgató.
Helyi termékek, vidéki ízek fókuszba állításával szeretnék az érdeklődést a vidék felé irányítani, ezért sok akciót szerveznek majd a vendéglátóhelyeken.
Palóc leves, Vidróczki pecsenye, nagyrédei kecskesajt, hozzáillő mátrai borokkal- a regionális konyha specialitásait kóstolhatták a meghívottak.
Május 25-én a tokaji régióval folytatják Észak-Magyarország gasztronómiai kampányát.