Országszerte, így Heves megyében is sztrájkoltak a
mozdonyvezetők, emiatt összesen 600 személyszállító vonat várakozott az
állomásokon reggel 6 és 8 között az országban.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete azért hirdetett munkabeszüntetést, mert
szerintük a Gazdasági Minisztérium sorozatosan megszegte az ez év júliusában
kötött megállapodást, valamint 21 mellék- és szárnyvonal megszüntetését
tervezi. A szakszervezet elnöke szerint Heves megyét is érintik a
vonalbezárások.
A gyöngyösi pályaudvaron nem várokozott szerelvény a sztrájk
ideje alatt, a pénztárnál azonban volt, aki váltott jegyet reggel 6 és 8 között
a felhívás ellenére is. A tehervonatok a sztrájk ideje alatt is zavartalanul
közlekedtek Vámosgyörkön, a személyszállítók azonban az állomáson várakoztak.
Kavalecz Imre, a MÁVINFORM vezetője elmondta, több mint 600 személyszállító
vonatot érintett a sztrájk, regionális szinten is az összes járat közel 20
százalékát.
8 után mindenhol
megindult a forgalom. Az elővárosi vasúti közlekedés délre, a távolsági,
intercity és gyorsvonatok menetrendje délután 3 órára állt helyre. A
Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) elnöke eredményesnek tartja a kétórás
munkabeszüntetést, mivel a masiniszták 99 százaléka fellépett a Gazdasági Minisztérium
határidő mulasztásaival szemben. A minisztérium ugyanis nem teljesítette azt a
júliusi megállapodást mely szerint biztosítania kellene a jogszabályi hátteret
többek között a mozdonyvezetők képzésére, vizsgáztatására vagy éppen az egy
szolgálatban eltölthető vezetési időre vonatkozóan. Ez azonban csak az egyik
indoka a sztrájknak Kiss László, MOSZ elnöke szerint. A szakszervezet egyúttal
a mellékvonalak tervezett megszüntetése ellen is tiltakozott. Kiss László
hozzátette, a december 9-ei menetrendváltozáskor Heves megyében megszűnhet a
Szilvásvárad-Putnok mellékvonal.
Juhász Éva