A
nagyobb betegforgalom több üzemanyagköltséggel jár, amelyet az OEP nem
finanszíroz teljes mértékben. A helyi betegszállító ezért attól tart,
hogy változtatás nélkül márciusban csődbe mehetnek.A novemberi és decemberi átlagos 540 helyett januárban több mint 1100
beteget szállított a gyöngyösi székhelyű betegszállító. Mindez azért
van, mert 2008. január 1-től azokat a betegszállítási feladatokat,
amelyek nem sürgősek, és nem indokolt a magasan képzett szakszemélyzet
jelenléte, az Országos Betegszállító Szolgálat látja el. A helyi
betegszállító vezetője szerint Gyöngyösön és térségében aránylag jó a
helyzet más településekhez képest. Az OEP alacsony finanszírozása
azonban ellehetetleníti a betegszállítókat, állítja az ügyvezető,
hozzátéve, hogy információi szerint márciustól 88 forintról 60-ra
akarja csökkenteni a benzintámogatást az Egészségbiztosítási Pénztár.
A helyi cég 5 autóval látja el a betegszállítást, 24 órán belül minden
feladatot meg tudnak oldani. Jelenleg 31 embert foglalkoztatnak, de
márciusban további létszámbővítésre volna szükség. Kerestük az Országos
Mentőszolgálat szóvivőjét is az ügyben, de adásunkig nem nyilatkoztak.
Juhász Éva