A felhasználóváltással és a védendő fogyasztói státusszal kapcsolatos tudnivalókra hívja fel a figyelmet friss kiadványaival a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal. A fogyasztókat segítő füzetek a szolgáltatók ügyfélszolgálatai mellett a járási hivatalok kormányablakaiban is elérhetők lesznek.
A Panasza van? Segítünk! című kampánysorozat állomása volt csütörtökön Eger. A Megyeházán sajtótájékoztatón mutatták be legújabb, fogyasztókat segítő kiadványaikat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal munkatársai. A hasznos füzetek a kormányablakokban is elérhetőek lesznek, hogy minél több emberhez eljussanak a felhasználóváltással és a különleges bánásmódban részesülő fogyasztókkal kapcsolatos információk.
A villamos energiát, földgázt, távhőt vagy vezetékes vizet fogyasztó személyében bekövetkezett változás bejelentése, vagyis az átírás, a szolgáltatók felé jogszabályi kötelezettség. A problémák sokszor abból adódnak, hogy a fogyasztók megfeledkeznek erről, például ingatlan adás-vételnél- hangzott el a tájékoztatón.
A másik kiadvány a védendő fogyasztókról szól. Ha nem tudják kifizetni a számlát, fontos, hogy ne várják meg, míg kikapcsolják náluk a szolgáltatást.
A védendő fogyasztói státusz igazolásához a járási hivatalokhoz adják be kérelmeiket a fogyasztók. 2016-ban Heves megyében megközelítőleg 600 igazolást állítottak ki a hivatalok munkatársai- tájékoztatott dr. Seszták Attila, a Heves Megyei Kormányhivatal főigazgatója. Az igazolásokat évente meg kell újítani.
A fogyasztóknak először a szolgáltató felé kell jelezni, ha problémát tapasztalnak, majd ha úgy vélik, hogy a panaszukat nem megfelelően kezelték, kezdeményezhetnek fogyasztóvédelmi eljárást is. A problémák jelentős része még a szolgáltató panaszkezelésében megoldódik- hangzott el az ülésen.