Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Gyors és biztonságos ügyintézés

Gyors és biztonságos ügyintézés

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Ősztől egy zárt egészségügyi felhőalkalmazásba kerül mindenkinek az egészségügyi adata. Utolsó lépésként az elektronikus személyi igazolványokat illesztik a rendszerhez. November elsejéig az összes egészségügyi dolgozónak kötelező lesz csatlakoznia az elektronikus egészségügyi szolgáltatási térhez. Fontos azt is tudni, hogy 2017. január elsejétől kötelező lesz a cégeken kívül az egyesületeknek, alapítványoknak, köztestületeknek is cégkapuval rendelkezni, regisztrálni augusztus 31-ig kell. Dr. Pajtók Gábor kormánymegbízott, dr. Bekecs Andrea hivatalvezető, valamint Weisz Péter igazgató erről tanácskozott.

„A magyar kormány elkötelezett abban, hogy az állampolgárok, illetve a cégek számára olyan szolgáltatásokat biztosítson, amelyek révén időt és költségeket takaríthatnak meg.” – mondta dr. Pajtók Gábor kormánymegbízott. Az egyeztetésen két fontos intézményre hívták fel a figyelmet, az e-személyigazolványra és a cégkapura.

– Akinek van ügyfélkapuja, az tudja, mire gondolok, tehát gyakorlatilag fontos információkat kaphat elektronikus úton. Ha értesítéseket kap, nem kell bemennie a postára, nem kell várni, illetőleg elektronikus úton is tudja otthonról is intézni most már sok témában az ügyeit. A cégkapu ugyanezt fogja majd szolgálni, augusztus 31-ig kell a cégeknek, egyesületeknek, szövetkezeteknek, köztestületeknek regisztrálni – fejtette ki dr. Pajtók Gábor.

A regisztrációt a cegkapu.gov.hu elektronikus felületen, az ügyfélkapun bejelentkezve lehet elvégezni. Dr. Bekecs Andrea hivatalvezető kiemelte: az egészségügyi dolgozóknak most soron kívül biztosít a kormányablak elektronikus személyigazolvány kiállításához szolgáltatást.

– A személyes megjelenés során van lehetőség több nyilatkozat tételére, ami megkönnyíti a későbbiekben az ügyintézést. Ilyen nyilatkozat például az elektronikus aláírásnak a használata, az ujjlenyomat használatának engedélyezése esetén, a határon gyorsabban lehet átlépni, de elektronikus aláírást is lehet majd a személyigazolvánnyal teljesíteni – sorolta dr. Bekecs Andrea.

Az igazolvány tartalmazza az adó, illetve a taj számot.

Weisz Péter, a Bugát Pál Kórház igazgatója úgy fogalmazott, az új rendszer segítségével elsőként tudnak majd pontos és precíz betegellátást biztosítani, ami a XXI. században nagyon fontos.

– Hála az együttműködés pontosságának, úgy sikerül megvalósítani, hogy a mai nappal bezárólag a kórháznak több mint negyedének a rendszerben résztvevőnek, több mint 125 embernek már meg van az e-személyigazolványa, úgy hogy nem esnek ki a munkából, halad a folyamat – ismertette Weisz Péter.

Az elektronikus egészségügyi szolgáltató térnek köszönhetően a járóbeteg ellátástól a fekvőbeteg ellátásig az adat és információáramlás folyamata biztonságosan, gyorsan történik meg – tette hozzá.


Tovább az archívumra