Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!
Tiltakoznak a borász szakmai szervezetek a mától hatályos, bormarketingre vonatkozó miniszteri rendelet ellen, amely alapján a Vidékfejlesztési Minisztérium átveszi a bormarketinggel kapcsolatos feladatokat a Bormarketing Bizottságtól.

Az eddig héttagú bizottság létszámát a rendelet 13 tagúra módosítja, amelyből 12-őt a miniszter jelöl majd, a 13. tag pedig az Agrármarketing Centrum igazgatója lesz, aki a titkári feladatokat is ellátja. Ez ellen a központi jelölési metódus ellen tiltakozik hat szakmai szervezet, hiszen a befizetett összeg felosztásáról a bizottság javaslatai alapján dönt a miniszter.
A Mátrai Borvidéken ebből az összegből tavaly mintegy 60 millió forintot fordíthattak marketingre. Nyilas János azt mondja: a hat szervezet most azért fordult a Vidékfejlesztési Minisztériumhoz, mert nem látják a garanciát arra, hogy a pénz felhasználásáról valódi szakemberek fognak majd dönteni.
Pifkó Tamás