Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Büntetőfékezés

Büntetőfékezés

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Büntetőfékezett, majd hátra dobott egy műanyag flakont, aztán a leállósávban előzött egy sofőr az M3-as autópályán. Az esetről felvételt készített a Budapesti Autósok Közösségének egy tagja. A büntetőfékezést egyre többen használják hazánkban, azonban ez a manőver rendkívül balesetveszélyes – mondják a szakértők.

Március 28-án, vasárnap, az M3-as autópályán rögzítette ezt a felvételt a Budapesti Autósok Közösségének egyik tagja. Jól látható, hogy miután a sofőr lehúzódik a külső sávba, azt követően hirtelen, a belső oldalról bevág elé egy fekete terepjáró, aki ezután büntetőfékezni kezd. A manővert követően a fekete autó sofőrje egy 1,5 literes palackot is hátradob, ezt követően pedig a leállósávban kezd el előzni. A fekete autós több szabálytalanságot is elkövetett, és mind nagy veszéllyel járt. Egy általunk kérdezett autósiskola vezetője szerint a hirtelen fékezésre kényszerülő autóst akár két oldalról is összetörhették volna.

– Az előtte levő fékez, még ha neki jó a reflexe és ő is fékez, akkor őt meg az fogja összegyűrni, aki ő mögötte érkezik. Az, aki normálisan szabályos formában hajtotta végre az előzési manővert, ő lesz az áldozat, mert előröl, hátulról össze fogják törni. Mert egy kamion, akit megelőznek, ő sem arra gondol, hogy mindjárt 30-al kevesebben fog az menni, aki őt megelőzte. – mondta Kispál Zsolt, az Útravaló Autósiskola vezetője.

De nem csak a büntetőfékezés, hanem a palack hátradobása is rendkívül veszélyes lehet. Kispál Zsolt szerint: ilyen sebességnél egy 1,5 literes palack becsapódása komoly károkat okozhat.

– A tömeget, a sebességgel szorozni kell, tehát ilyen 130-as, 140-es autópálya tempónál, egy ilyen 1,5 kilós palack eldobása az olyan, mintha egy B30-as tégla közel 80 km/órás sebességgel repülne felénk. Ott már iszonyúan szorzódik a tömeg és a sebesség, akár egy ilyen a szélvédőt telibe kapja, akkor képes berobbantani a teljes első szélvédőjét az autónak. – mondta az autósiskola vezetője.

Kispál Zsolt hozzátette: egyre több ember használja ezt a fajta erődemonstrációt, ami azonban sosem lehet megoldás. Arra kéri az autósokat, hogy semmilyen körülmények között ne használják a büntetőfékezést, hiszen komoly balesethez vezethet.


Tovább az archívumra