Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Egyre kevesebb vevő és egyre ritkább leárazások

Egyre kevesebb vevő és egyre ritkább leárazások

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Ez a tendencia most a ruházati piacon, Magyarországon. A kiskereskedők vannak a legnehezebb helyzetben. Talpon maradni csak a nagykereskedők és a piaci árusok képesek.

Nehéz helyzetben vannak a ruházati eladók hazánkban. A válság hatására ugyanis egyre kevesebb vevő tér be a kisebb butikokba, ehelyett rákényszerülnek arra, hogy például piacon vásároljanak, ahol még alkudni is lehet.

Hadobásné Hegedűs Paulina több mint 10 éve boltvezető, ruházati cikkek eladásával foglalkozik. Elmondta, a már meglévő vevők mellett kevés új érdeklődő keresi fel az üzletét.

A válság miatt az árleszállítás is egyre kevesebb a boltokban, annak ellenére, hogy a ruházati piac gyakorlatilag az állandósult akciózásra rendezkedett be az előző évek során.

Ennek két oka is van: egyrészt, hogy a cégek tartalékai elfogytak, másrészt pedig hogy eleve nyomott áron kínálják a termékeket.

A megkérdezett járókelők nagy része kevesebbet vásárol manapság, havonta egyszer látogatják meg a butikokat, és előnyben részesítik az olcsóbb termékeket és a turkálókat.

Ebben a helyzetben csak a nagy kereskedők valamint a piacon árusítók tudnak talpon maradni, a kisebb boltok pedig egy kis időre vagy akár végleg is bezárnak.

Statisztikai adatok szerint néhány év alatt 22 ezerről 20 ezerre csökkent a ruházati boltok száma. Hadobásné szerint nem is érdemes újabb butikokat nyitni, addig, amíg nem javul a helyzet.

Szőlősi Szabina


Az Aktuális napi hírei (2012-07-13 )

Tovább az archívumra