Ez a tendencia most a ruházati piacon, Magyarországon. A kiskereskedők vannak a legnehezebb helyzetben. Talpon maradni csak a nagykereskedők és a piaci árusok képesek.

Hadobásné Hegedűs Paulina több mint 10 éve boltvezető, ruházati cikkek eladásával foglalkozik. Elmondta, a már meglévő vevők mellett kevés új érdeklődő keresi fel az üzletét.
A válság miatt az árleszállítás is egyre kevesebb a boltokban, annak ellenére, hogy a ruházati piac gyakorlatilag az állandósult akciózásra rendezkedett be az előző évek során.
Ennek két oka is van: egyrészt, hogy a cégek tartalékai elfogytak, másrészt pedig hogy eleve nyomott áron kínálják a termékeket.
A megkérdezett járókelők nagy része kevesebbet vásárol manapság, havonta egyszer látogatják meg a butikokat, és előnyben részesítik az olcsóbb termékeket és a turkálókat.
Ebben a helyzetben csak a nagy kereskedők valamint a piacon árusítók tudnak talpon maradni, a kisebb boltok pedig egy kis időre vagy akár végleg is bezárnak.
Statisztikai adatok szerint néhány év alatt 22 ezerről 20 ezerre csökkent a ruházati boltok száma. Hadobásné szerint nem is érdemes újabb butikokat nyitni, addig, amíg nem javul a helyzet.
Szőlősi Szabina