Nem az ügyfél, az ügyirat utazik. Ez volt az egyik legfontosabb üzenete a járásokkal kapcsolatos tájékoztatónak, amelyen Navracsics Tibor, közigazgatási miniszter szolgált információkkal a közigazgatás reformjáról.
– Számításaink szerint olyan feladatok fognak a járási hivatalokhoz tartani, amelyeket eddig minden településen elláttak. Ez a működési költségek szempontjából középtávon megtakarítást jelenthet – fogalmazott a miniszter.
Dr. Szabó Erika területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár elmondta: majdnem 3200 település van Magyarországon. Ezek közül 2763-mal terveztek megállapodást kötni. Nem csak a járási székhelyen, hanem a járásban lévő településeken is szeretnének megjelenni vagy kirendeltségek, vagy ügysegéd formájában.
2013. január elsejétől új államigazgatási területek kezdik meg működésüket Magyarországon. Vidéken 175 járást, a fővárosban pedig 23 kerületi hivatalt alakítottak ki. A korábban a jegyzők által végzet feladatok jelentős részét jövő évtől ez az új hivatal, valamint a 2013 végéig kialakított kormányablakok fogják ellátni.
Horváth László, Heves megyei kormánymegbízott azt hangsúlyozta: a járási hivataloknak lesznek olyan kollégái, akik ügysegédként kint lesznek a településeken. Ezek az emberek javarészt az önkormányzatokból kerülnek ki. Ezek az alkalmazottak nagy eséllyel a településen élnek, ismerik az ügyfeleket, így az ő érdekük is lesz a gyors és a hatékony ügyintézés.
A 2013 végétől működő, 62 ügykörrel foglalkozó kormányablakok reggel 8 órától este 8-ig nyitva tartanak majd, így is segítve az ügyintézést – hangzott el a tájékoztatón.
Nagy Réka