Miből építkezünk? címmel regionális turisztikai konferenciát tartottak a Mátrában, a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. A szezonnyitó szakmai napon a régiók bemutatták térségi fejlesztéseiket és megbeszélték az idei év közös marketing akcióit is.

Világörökség helyszínek, egerszalóki sódomb, borok, és várak. Ezekre az egyedi értékekre kell irányítani a turisták figyelmét a jövőben Észak-Magyarországon, ezért adták a Miből építkezünk? címet a konferenciának. Olyan attrakciókat kell kínálni a kikapcsolódni vágyóknak, amit máshol komplexen nem kapnak meg – ezt a taktikát választják az idén a turisztikai szakemberek, hogy tovább növeljék az Észak-magyarországi régió vendégforgalmát – hangzott el a szezonnyitó szakmai napon.
Molnár Anita elmondta: 2012-es kutatások alapján Észak-Magyarország a harmadik legkedveltebb uticél a belföldi utazóközönség körében, ami 2006-hoz képest előrelépést jelent. Viszont arra is fel kell hívni a figyelmet, hogy ugyanazért a vendégkörért versengő régiók hasonló termékeket próbálnak a kommunikáció központjába állítani – hangsúlyozta a szakember.
Ezért van szükség az egyedi értékekre. Gyöngyös és a Mátra a második legvonzóbb térség az Észak-magyarországi régióban – tette hozzá az igazgató. A Sástói beruházás is tovább fogja erősíteni a már meglévő turisztikai attrakciókat a szakemberek szerint. A marketing kampányokkal, a belföldi turisták mellett a külföldieket is szeretnék ide csalogatni.
Benkő Béla TDM menedzser arról beszélt, az Észak-magyarországi Marketing Igazgatósággal együtt a lengyel piacot igyekeznek megcélozni, és így közös kiadványokban szeretnének megjelenni, hogy minél több lengyel turista érkezzen a Mátra térségébe is. Emellett a belföldi vendégeket célzó kampányokba is bekapcsolódnak.
Az Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság célja, hogy az idén a belföldi vendégéjszakákat 2,5 százalékkal növeljék, ami plusz 32 ezer vendégéjszakát jelent a régió szálláshelyein.