Voltak, akiknek fuvarokat kellett lemondaniuk a hét első felében az e-útdíj bevezetése miatt, másoknak viszont minden kamionjuk célba ért. A rendszer négy napja üzemel, a fuvarozók remélik, hogy a jövőben már nem kell az első naphoz hasonló káoszra számítaniuk.
A próbaüzem hiánya miatt akadozva indult és üzemszünet miatt órákig állt július elsején az e-útdíj rendszere. Az egyik nagy gyöngyösi fuvarozóvállalat vezetője szerencsésnek mondhatja magát. Bizonyos problémákat ugyan nekik is meg kellett oldaniuk, ám fuvart nem kellett lemondani az e-útdíj miatt.
Varga József azt mondja, napokig kapták a telefonokat a külföldi megrendelőktől, hogy tudják-e időben teljesíteni a megbízásokat. Mivel ezekben a kamionokban már van gps, a sofőröknek nem okozott gondot az átállás. Az adminisztrációs kollégáknak viszont már a rendszer indulása előtt készenlétben kellett lenniük.
A rendszer az első napokban sok hazai mellett a külföldi sofőrök életét is megkeserítette. Voltak olyanok, akik a határátlépés után nem tudtak viszonylati jegyet vásárolni. Egyes városokban ezért több kilométeres kamionsor állt az utak mentén. Aki fizetés nélkül használja a fizetős útszakaszokat, büntetésre számíthat. Az útdíj fizetés alól egyedül a buszosok és azok a mezőgazdasági termelők mentesülhetnek, akiknek az éves árbevételük legalább 50 százaléka a mezőgazdaságból származik. A fuvarosok pedig bíznak benne, hogy a rendszer hamarosan megbízhatóvá válik.