A minőségi magyar termékek népszerűsítése a COOP Rally célja. Immár 8. alkalommal rendezték meg az autós országjárást. Az idén a rally egyik helyszíne a halmajugrai székhelyű Detki kekszgyár volt.
A 8 állomásos turnét az idén a kelet-magyarországi régióban rendezték meg. A hazai előállítású élelmiszerek népszerűsítését 8 évvel ezelőtt vállalta fel a magyar tulajdonú üzletlánc, hogy a hazai alapanyagok felhasználásával, magyar munkaerő bevonásával minél több magyar terméket állítsanak elő.
A fogyasztók szemléletváltása érezhető, mert egyre többen keresik tudatosan a megbízható magyar élelmiszereket- mondta Csepeli Lajos, a társaság elnökségi tagja.
A kezdeményezők célkitűzéseivel egyetértve, a rendezvényen részt vett és a fővédnöki szerepet is felvállalta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, aki szerint a rally kiváló alkalom a jó minőségű magyar élelmiszerek népszerűsítésére.
Vannak bíztató jelek, ugyanis tavaly 70%-ról 75%-ra tudták növelni a magyar élelmiszerek arányát a fogyasztásban- tette hozzá a miniszter.
Az idén fennállásának 30. évfordulóját ünneplő kekszgyár már 2. alkalommal csatlakozott a roadshowhoz.
Az üzemben a tradicionális termékek mellett már az egészséges táplálkozásnak megfelelő újdonságokat is gyártanak – emlékeztetett Pavlova Olga igazgató.
A rally résztvevői a régió kiemelt gyártó és forgalmazó cégeit érintik, ahol játékos ügyességi versenyeken, gyárlátogatáson vesznek részt.