Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Fogyasztóvédelem mobilon is

Fogyasztóvédelem mobilon is

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

A legfontosabb fogyasztóvédelmi ismereteket tartalmazó mobilalkalmazást készített a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. Az applikáció lehetőséget nyújt a termékhez kapcsolódó reklamációs határidők nyilvántartására, és válaszokat ad a mindennapok során leggyakrabban felmerülő kérdésekre is.

Pár kattintás, és tájékozódhatunk a megvásárolt termékekről, ha például megtévesztő tájékoztatást olvasunk a csomagoláson. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság egy olyan mobilapplikációt hozott létre, amelynek célja, hogy akár már a vásárláskor tájékozódhassunk a termékekről, illetve akár egy jogvitáról is.

– Megpróbáltuk csokorba szedni azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyek általában egy fogyasztóvédelmi jogvita intézése, vagy egy vásárlásra való vagy egy utazásra való felkészülés során a legfontosabbak, tehát téma szerint csoportosítottuk az ismereteket. Emellett összegyűjtöttünk olyan gyakran feltett kérdéseket, amelyek a leginkább előkerülnek a mindennapok során – sorolta Dr. Kathi Attila, az NFH felügyeleti vezetője.

Az alkalmazás segítségével azt is figyelemmel kísérhetjük, hogy egy nagy értékű megvásárolt termék jótállása meddig érvényes, illetve az élelmiszerek lejárati idejét is beírhatjuk a telefonunkba. Lefotózhatjuk a vásárlás után a blokkot is, így ha bármi gond van a termékkel, azonnal tudjuk igazolni a vásárlás tényét és idejét is.

Az applikáció összegyűjtötte azokat a fogyasztói jogokat is, amelyeket akár egy reklamáció esetén is hasznosíthatunk.

– Hogyha valakivel szemben áll egy olyan alkalmazott a vevőszolgálaton, aki esetleg a fogyasztói gondolatok szerint téves információt ad a reklamálás lehetőségeiről, vagy éppenséggel olyan információt ad, amelynek cáfolata megtalálható az alkalmazásban, akkor ezzel tulajdonképpen nyomatékosítani vagy megerősíteni tudja az érveit – mondta el Kathi Attila.

A termékekről bővebb információkhoz az azokon található QR-kód beolvasása útján juthatnak a vásárlók, az alkalmazás azonban lehetőséget nyújt a reklamációs határidők nyilvántartására is.

Az alkalmazást folyamatosan fejleszti a hatóság.


Tovább az archívumra