A legtöbben már megkapták a bankok által kiküldött elszámolási értesítőket, viszont több pénzügyi intézmény csak később küldi ki azokat. Van olyan bank, ahol még mindig tart a per, hogy megállapítsák, tisztességtelenek voltak-e a szerződési feltételek, így várhatóan ezek az ügyfelek csak a következő hónapban kapják kézhez a levelet. Az általunk megkérdezett devizahitelesek többsége elégedetlen az elszámolással.
Közel kétmillió ügyfél már tudja, hogy mekkora összeget kap vissza, viszont vannak olyan hitelesek is, akik csak júniusban kapják kézhez az elszámolási értesítőt.
– Van hat olyan pénzügyi intézmény, akik jogszerűen lépték túl vagy lépik túl az április 30-i határidőt, tekintve, hogy esetükben már korábban folyamatban voltak állam elleni perek, amelyek csak március elsejét követően zárultak le – mondta el Fülöp Zsuzsanna, az MNB felügyeleti szóvivője.
A hat intézménynél körülbelül 110 ezer ügyfél várja még az értesítőt. Több internetes fórum is megtelt azokkal az üzenetekkel, amelyekben az ügyfelek panasszal élnének a tisztességtelenül felszámított összeggel kapcsolatban. Egy jogi tanácsadó azt mondja: az ügyfelek akár polgári pert is indíthatnak, ha nem értenek egyet az értesítő tartalmával.
– Ha valamely fél jogos érdekét sérti a módosítás, bírósághoz fordulhat módosítás érdekében, vagy ha a törvény másképp nem rendelkezik a szerződésétől elállhat)
Az általunk megkérdezettek többsége nem ért egyet a visszajáró összeggel, többen írásbeli panaszt tesznek a bankjuknál – ismertette Gulya Tibor jogi tanácsadó.
Az ügyfeleknek az értesítő kézhezvételétől számítva 30 napjuk van arra, hogy panaszt tegyenek a pénzügyi intézménynél.