Kezdőlap » Hírek - Aktuális » A Mátra népszerűsítése

A Mátra népszerűsítése

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Két napos kulturális és vallásturisztikai tanulmányutat szervezett a Mátra térségében a Magyar Turizmus Zrt. és a Gyöngyös-Mátra TDM. A meghívottak különböző országos sajtóorgánumok képviselői voltak, akiktől azt várják, hogy népszerűsítsék a Mátravidék értékeit, segítve ezzel a térségbe irányuló turizmus továbbfejlődését.

A gyöngyösi ferences kolostor volt az egyik állomása a study tour-nak. Itt Kárpáti Kázmér plébános kedélyes vezetése mellett ismerkedhettek meg a vendégek a kiállítással és a műemlékkönyvtárral. A Magyar Turizmus Zrt. és a Gyöngyös-Mátra TDM mint szervező olyan – első sorban kulturális és vallási – értékeket kívánt megmutatni az újságíróknak a kétnapos tanulmányút során, amelyek az elmúlt időszakban kerültek reflektorfénybe. Bár az elmúlt években 10-14 %-os vendégforgalom bővülést tapasztaltak a térségben, Molnár Anita a Magyar Turizmus Zrt. ÉM-i Regionális igazgatója azt mondja, itt az idő, hogy megmutassák, nem csak az aktív turizmus lehetőségei nyitottak a Mátrában.

– Az utazási döntés egy nagyon bonyolult folyamat. Azt, hogy ki miért utazik és mi a fő motivációja, még néha magunk sem tudjuk eldönteni. Úgy gondolom, hogy ezek szinergiában vannak egymással. Tehát nagyon gyönyörűen megfér egy kulturális program akár egy adrenalin park mellett. Itt egy családot tekintünk, mindenkinek más-más erősséggel jelenik meg ez a program. Attól jó egy program, hogyha fogyasztható a legtöbb korosztály számára – mondta Molnár Anita.

Ezt a programot például minden korosztálynak ajánlják. A túra résztvevői a Mátra Múzeumban kipróbálták, hogyan lehet homoktéglából ősmaradványokat preparálni. A múzeum egyébként is a Gyöngyösre irányuló turizmus egyik legkedveltebb célpontja. De nem az egyedüli – hangsúlyozzák a szervezők.

– A látnivalókra koncentrálunk, tehát azt szeretnénk, hogy akik a Mátrába jönnek és ott megszállnak pihenés, esetleg aktív pihenés céljából, azok megálljanak Gyöngyösön is. Nagyon bízunk benne, hogy ezután a megjelenés után kialakul egy olyan turisztikai termékcsomag, amely magába foglalja Gyöngyös látnivalóit- sorolta Benkő Béla.

A szervezők azt remélik, egy ilyen termékcsomag hamarosan megjelenik majd a szállodák csomagajánlataiban is. Ebben éppen az itt jelenlévő turisztikai újságírók segíthetnek, akik írásaikkal felkelthetik az érdeklődést a Mátra iránt. A tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy az ilyenfajta média megjelenések után mindig megemelkedik a látogató forgalom a térségben.


Tovább az archívumra