Folyamatosan zajlanak a személyes interjúk, a kérdőívezések és a szakmai csoportok meghallgatása a Városmarketing elkészítéséhez. Gyöngyös és a térség imázsának és turisztikai vonzerejének növelése érdekében a Fidesz frakció mintegy 10 millió forintot szán arra, hogy egy tapasztalt szakmai csoport elkészítse a városarculati kézikönyvet és javaslatokat tegyen arra, hogy miben érdemes fejlődnie, változtatnia a városnak ahhoz, hogy az itt élők és a turisták is minél elégedettebbek legyenek Gyöngyössel.
Meglepő kérdések, értékelések a városról, a térségről. Míg a lakosok az online kérdőíveket töltik ki, cégek vezetői személyes interjúkat adnak, addig különböző kontrollcsoportok egy megbeszélés alkalmával mondják el véleményüket a városról és a hiányosságairól. Ez hozzásegíti a veszprémi szakértői csoportot ahhoz, hogy elkészítse a városmarketinget.
– Ez is egy ilyen 20-25 főt érintő anyag, és akkor egy negyvenfős személyes interjú és egy 900 fős gyöngyösi minta, illetőleg már párhuzamosan elindult a Gyöngyösön kívüli online mintakészítés is, ez Győrben, Debrecenben, Gyulán, Budapesten, tehát várhatóan a szakmailag kijelölt területeken fog folyni – sorolta dr. Tatár László alpolgármester.
A szakmai és civil emberek valamint a gyakran ideérkező turisták megkérdezése után a szakértő csoport egy átfogó képet kaphat arról, hogy min és mennyiben kell változtatni ahhoz, hogy fejlődjön a turizmus. A szakmai csoport a települést érintő témákról tárgyalt, ám szinte mindenkinek nehéz volt különválasztani Gyöngyöst a Mátrától. Hogy szükség van-e városunknak nagyobb önállóságra, az a városmarketing létrehozása közben fog kiderülni.
– Valaki Gyöngyöst úgy gondolja, hogy egy átjáró lehet, megfogalmazódott ma, hogy egy előszoba, tehát a kapun belépek, és aztán lehet, hogy továbbállok. Az előszoba olyan, hogy egy kicsit lecsendesedek, leveszem a kabátomat, kicsit körülnézek, és lehet, hogy a „megszállni”, a hálószoba, az a Mátra – magyarázta Dr. Kővári Edit egyetemi tanársegéd, a Pannon Egyetem munkatársa.
Dr. Kővári Edit hozzátette: a cél, hogy minél több időt töltsenek a turisták az „előszobában”, vagyis Gyöngyösön. A csoportos megbeszélésen többek között Szőke Szilvia, a Sástó Turisztikai Központ koordinációs menedzsere is részt vett, aki többnyire elégedett a várossal.
– Én szeretem a kisvárosiasságát, hogy minden nagyon könnyen elérhető, nagyon sok lehetőség van akár a sportot illetően, aktív kikapcsolódást illetően, tényleg itt a Mátra, természetjárás – fogalmazott.
Viszont a kommunikációban és marketingben van hová fejlődni – tette hozzá Szőke Szilvia. A városmarketing várhatóan a nyáron fog elkészülni.