Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Kéregetők zavarják a vásárlókat

Kéregetők zavarják a vásárlókat

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Egyre gyakrabban, egyre többen és egyre erőszakosabban kéregetnek ismeretlenek különböző üzletek előtt és a boltok parkolóiban. Sokan már félve indulnak el vásárolni, ezért többen a körzeti képviselőhöz fordultak segítségért, aki levélben jelezte a problémát az egyik üzletnek. A vásárlók arról számoltak be, hogy főként pénzt kérnek, és az is előfordult, hogy a kapott ételt nem fogadták el a kéregetők. A Magyar Vöröskereszt szerint azt kellene elérni, hogy a rászoruló emberek bekerüljenek a szociális hálóba. Az egyik érintett üzlet közölte: ismert számukra a probléma, melynek hosszú távú megoldásán jelenleg is dolgoznak.

Autókba pakolják az élelmiszereket a vásárlók ennek az üzletnek a parkolójában. Most nyugodtan tehetik ezt, de úgy tudjuk, főként péntektől vasárnapig egyre gyakrabban kéregetnek itt ismeretlenek és zavarják a vásárlókat. Van, aki megsajnálja őket, és van, aki pénz helyett ételt adna, azt azonban nem fogadják el.

Megítélni azonban, hogy ki az, aki valóban ételre kér, és valóban rászoruló, és ki az, akinek otthona és pénze is van, szinte lehetetlen – mondja a Magyar Vöröskereszt területi vezetője. Liszkainé Aradi Mária szerint a legjobb, amit tehetünk ilyen esetben, az az, hogy megpróbáljuk beterelni a rászorulókat a szociális hálóba.

– Először is nem kéne nekik sem pénzt, sem mást adni, hanem címet. Vagy mondani nekik, hogy a hajléktalanszállóra menjenek be, mert ott van lehetőség arra, hogy mosakodjanak, mossanak, ruhát kapjanak, kötszert kapjanak, élelmezést kapjanak. Mindent megkapnak, amire ott szükségük van – magyarázta.

Kéregetőkkel egyre többen találkoznak, és ezt jelezték is a körzet képviselőjének, aki levelet írt az üzletnek.

– Leírtam a problémát, hogy ezt nagyon sokan észlelik, és egyre többen félnek ezektől az emberektől. Nagyon nehéz dolog, mert segíteni kell az elesetteket, viszont Gyöngyösön minden intézmény megvan ahhoz, hogy ők segítséget kapjanak, amennyiben kértek, ők nem kértek. Tehát ők tipikusan én azt gondolom, hogy ezek a megélhetési kunyerálók, fogalmazzunk így – mondta dr. Szén Gabriella.

Dr. Szén Gabriella hozzátette: az üzlet biztonsági őre azonnal intézkedik, ha valaki szól, azonban a kéregetők mindig visszajárnak. Kerestük az ügyben az érintett üzletet is, írásban válaszoltak. Azt írták: „a probléma már ismert számukra, a vállalat törvényes kereten belül, biztonsági szolgálat segítségével, valamint szükség esetén a rendőrség bevonásával próbálja meg garantálni a vásárlók biztonságát és kényelmét. A probléma hosszú távú megoldásának lehetőségeit jelenleg is vizsgálják”.


Tovább az archívumra