Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Amerikaiak a campuson

Amerikaiak a campuson

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Tízfős amerikai csoport érkezett a gyöngyösi Károly Róbert campusra. Az egyetemi oktatókból és hallgatókból álló delegáció feladata, hogy megismerkedjenek az Észak-Magyarországi borvidékekkel és olyan marketingstratégiát dolgozzanak ki az amerikai diákok, amellyel erősíteni lehet a magyar borok jelenlétét az Egyesült Államok piacán.

Az Eszterházy Károly Egyetem minden campusát meglátogatják azok az amerikai diákok, akik azzal a céllal érkeztek Gyöngyösre, hogy megismerkedjenek a Mátra-vidék turizmusával és borászatával, valamint marketingtervet készítsenek a borvidék fejlesztésére. Bujdosó Zoltán rektorhelyettes azt mondja, ez mindenképpen hasznos lehet a régió számára.

– Nagyon remélem, hogy ez a mátrai bornak, illetve az Észak-Magyarországi borvidékeknek egy jó reklámlehetőséget fog adni, hiszen viszonylag távolról érkeztek, a State University Of New York egyetemről, tehát állami egyetemről. Ezzel a területtel foglalkoznak kifejezetten és azt gondolom, hogyha már csak látják azt, hogy itt milyen borok is vannak, megkóstolják, megismerkednek a bormarketinggel és viszik ennek a hírét az Egyesült Államokba, én azt gondolom, ennek már hírértéke van – vélekedett dr. Bujdosó Zoltán rektorhelyettes.

Dr. Gregory A. Gardner a State University Of New York docense korábban egy évet töltött az egri főiskolán, ahol kutatásokat végzett. Ennek a kapcsolatnak köszönhetően hozott magával tíz hallgatót, akik azt a feladatot kapták, hogy vizsgálják meg a régió bor- és turizmus marketingjét.

– Arra ösztönöztem a hallgatókat, hogy ismerjék meg ezt a régiót, ismerjék meg a magyar borokat és próbáljanak meg olyan kapcsolódási pontokat találni, ami nem csak a magyar, hanem az amerikai piac számára is gyümölcsöző lehet. Az Egyesült Államokban kevésbé ismerik a magyar borokat és azt hiszem ezt a területet fejleszteni kell – fogalmazott.

Az egyetemi oktató azt mondja, érdemes megismertetni a magyar borokat az amerikai fogyasztókkal, hiszen kevésbé ismertek az amerikai piacon, minőségük viszont eléri nyugat-európai társaik színvonalát.

– Azt hiszem, erősödhet a magyar bor jelenléte az Egyesült Államokban, hiszen nálunk is egyre nagyobb a borkedvelők száma, ugyanakkor nem nagyon ismerik a magyar borokat. Az itt tartózkodásom alatt azt tapasztaltam, hogy a magyar borok sokkal jobbak, mint néhány nálunk ismert európai vetélytársa, ezért egyre fokozottabban kellene bevezetni azokat a kinti piacra – vélekdett.

Az amerikai delegáció a mátrai után az egri és a tokaji borvidéket is tanulmányozza.


Tovább az archívumra