Pályázati keretből tartottak tehetséggondozó programot az Arany János Általános Iskola felső tagozatos diákjai számára. A gyerekek játékos feladatok segítségével humán és reál területeken is fejlődhettek. A kis csoport tagjai a projektzáró rendezvényen bemutatták társaiknak az általuk írt mesejátékot.
Meseírás, hangszerkészítés, díszlettervezés. Az Arany János Általános Iskola 15 diákja vehetett részt azon a 18 órás komplex tehetséggondozó programon, ami egy pályázatnak köszönhetően valósult meg az intézményben. A 6.-7. osztályos tanulók az elmúlt hónapokban új területeken is kipróbálhatták magukat.
– Olyan tevékenységi formákat is kipróbálhattak, amiket eddig nem. Vagy azért, mert nem volt rá alkalmuk, vagy azért, mert nem merték. Volt olyan kisfiú a díszlettervezésnél, aki azt mondta, hogy ő nem tud rajzolni, és ő csinálta a legszebb fákat és bokrokat. Úgyhogy érdekes dolgok történtek. Majd meglátjátok. Törpékből lettek óriások… Meg hát kibontakozhattak a gyerekek – sorolta Mátrai-Danyi Mária Stella, az intézmény pedagógusa.
A programon a reál és a humán területet fejlesztő feladatok is előkerültek. Az egyik legfontosabb cél az volt, hogy a gyerekek játékos formában szerezzenek új ismereteket.
– Mi rengeteg rejtvényt fejtettünk, logikai játékokat, táblajátékokat játszottunk és versenyeztünk egymással. Így minden műveltség terület egy kicsit szerepet kapott a szakkörön – tette hozzá Bojeczánné Vágó Veronika tanárnő.
A gyerekek nagyon élvezték a délutáni foglalkozásokat, ahol számos új területen kipróbálhatták magukat. Kedvenc munkafolyamata pedig mindenkinek volt.
A foglalkozások amellett, hogy fejlesztették a gyerekek képzelőerejét, olyan képességekkel és tudással is felvértezték őket, amik a későbbiekben a tanórákon is segítségükre lehetnek.