A magyar kis és középvállalkozók digitális felzárkóztatását célozta meg a Google nagy sikerű, Digitális Worshop elnevezésű előadássorozata. Bár a magyarok internethasználatban uniós szinten élen járnak, a vállalkozások 56%-ának még csak weblapja sincs. Tehát van még hova fejlődni. Ehhez próbál segítséget nyújtani az iparkamara által Gyöngyösre hívott előadó.
Milyen lehetőségeket tartogat az internet a vállalkozások számára? Hogyan lehet profitot termelni a weben? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaphattak választ azok a gyöngyösi vállalkozók, akik részt vettek a Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett digitális workshopon. A felmérések szerint a hazai kis- és középvállalkozásoknak van még mit fejlődniük ezen a területen.
– Nagyon sok lehetőség áll a KKV-k előtt, hiszen az egyik statisztika szerint a vállalkozások 56%-a még csak weblappal sem rendelkezik, 30%-uk pedig se időt, se költséget nem költ marketingre – említette Balog Gábor regionális oktatásszervező.
A vállalkozók az előadáson az online marketing 3 fontos területével ismerkedhettek meg és praktikus tanácsokat is kaptak.
– Az online jelenlét, amibe beletartozhat egy weboldal, a Google My Business, vagy cégem, ami szintén egy ingyenes felület, de a megjelenésre tökéletesen alkalmas. A közösségi médiát ajánljuk. Ami egy kicsit komolyabb, illetve haladóbb lépés, az az, hogyha valaki fizetett hirdetéseket vásárol, illetve hogyha ezeket olyan fajta méréssel látnak el, hogy utána fogja tudni, hogy mi a következő lépés a hatékonyság jegyében – magyarázta a szakember.
Egy jó weblap ma már nem elég. A felmérések szerint a keresések majdnem fele okostelefonokról, táblagépekről érkezik. Tehát ha egy vállalkozás weblapja nem mobilbarát, az nagy hátrányt jelent. A cégeknek a versenyképesség érdekében tehát meg kell felelniük a felhasználók minden eddiginél gyorsabban változó elvárásainak és igényeinek.