Élménypedagógiai bemutató órát tartottak a II. Rákóczi Ferenc Katolikus Általános Iskola másodikosai szüleiknek, hozzátartozóiknak. A módszer amellett, hogy összeköti az élményt a tanulással, fejleszti a gyerekek személyiségét és magabiztosabbá teszi őket. Vagyis az így megszerzett tapasztalatok felnőtt korukban is hasznos lesz majd.
Mindenki másban tehetséges. Elfogadja és támogatja a gyerekek sokszínűségét a II. Rákóczi Ferenc Katolikus Általános Iskolában működő módszer, az élménypedagógia. Tariné Surányi Ilona, a 2.c osztály osztályfőnöke az órákon drámapedagógia módszereket is alkalmaz, amik segítik a gyerekeket abban, hogy magabiztosabb kiállásuk legyen és meg merjék mutatni a nagyközönség előtt azt, amiben tehetségesek.
– A gyerekeknek ez az egész előadás, az egész sztori, a készülődés, a fellépés élmény. És az, hogy élmény, hogy azonosulás, átélés, ettől alakul az érzelmi intelligenciájuk, ami nekem egy állandó célom, hogy az érzelmeiket ki tudják fejezni, ki tudják mutatni és ez, amit most itt csinálunk, ez mind-mind élményt ad, átérzik, azonosulnak bizonyos dolgokkal és ez majd később a felnőtt korukban előjön – magyarázta Tariné Surányi Ilona, a II. Rákóczi Ferenc Katolikus Általános Iskola tanára.
A módszer nem csak egyesével fejleszti a gyerekeket. A közös élmények csapattá kovácsolják őket. A pozitív hatásokat pedig a szülők is tapasztalják.
– Talán fontosabb ez a módszer, mint bármilyen más tantárgyi tudás. A szociális kompetenciáik, az egymáshoz való viszonyuk, a kooperáció, az hogy hogy tudnak együttműködni, ez mind fejlődik – vélekedett Kákonyiné Fazekas Edit.
A gyerekek nagyon várták, hogy színpadra állhassanak.
Mivel ezeknek a gyerekeknek hétköznapjait 1. osztályos koruktól átszövi az élmény- és drámapedagógia és rendszeresen szerepelnek egymás előtt, ma már otthonosan mozognak a színpadon. A játékos feladatoknak hála pedig folyamatosan fejlődik a személyiségük.