Kis híján tömegkarambolt okozott egy autós az M3-as autópályán, miután nagy sebességgel a leállósávban is megelőzött több gépjárművet. A hajmeresztő akcióról készült videón jól látható, hogy csupán a szerencsén múlott, hogy nem lett tragédia. Egyre többen úgy vélik, hogy sok gondot okoznak a felelőtlenül és olykor másokat is veszélyeztető sofőrök, így szeretnék, ha szigorítanák a bírságolást.
Az elmúlt héten készült ez a videó az M3-as autópályán, – jól látható, hogy a belső sávban egy sofőr a megengedett sebességnél gyorsabban érkezik az előtte közlekedő mögé, majd hirtelen sávot vált, ahol a nála jóval lassabban közlekedő gépjárműbe majdnem beleszáll hátulról. Csupán a hirtelen fékezésnek köszönhető, hogy végül nem. Ezután, mit sem törődve a KRESZ szabályaival, a leállósávba húzódva ismét előzni kezd, majd durván bevág a belső sávba. Ezt követően ismét nagy fékezésekbe kezd, miután megint utolér egy autót.
A közösségi oldalakon sokan felháborodtak a felelőtlenül közlekedő sofőrön, jó néhányan például azonnal bevonnák a jogosítványát. Kispál Zsoltot, az egyik gyöngyösi autósiskola vezetőjét kérdeztük az esettel kapcsolatban, aki azt mondja: csupán hajszálon múlt, hogy nem történt tragédia.
– Először is elkövette azt, amit nagyon tilos az autópályán: leállósávot használt haladásra és előzésre. Jobbról előzött ez a második probléma, hiszen a haladósávokat tekintve, hogy ha a belső sávban nem halad valaki, őt sem szabad a külső sávon megelőzni, ő ráadásul még a leállósávra is kiment. Nem nézett senkit maga körül, csak, hogy ő minél gyorsabban tudjon haladni, óriás veszélyt okozva ezzel a többieknek. – magyarázza Kispál Zsolt, az Útravaló Autósiskola vezetője.
Kispál Zsolt szerint a leállósávban történő előzés – azon felül, hogy szabályellenes -, balesetveszélyes is, hiszen a sofőr nem tudhatja előre, hogy abban a sávban éppen tartózkodik-e valaki.
Az autósiskola vezetője szerint egyre gyakoribbak az ilyen és ehhez hasonló esetek, ahol egy-egy sofőr a KRESZ szabályokat figyelmen kívül hagyva másokat veszélyeztetve közlekedik. Erre a legjobb példa az úgynevezett „büntetőfékezés”.
– Általában kismértékű bezavarás, vagy egy kicsi lassításra kényszerítés után szokott ez ilyen revánsként megjelenni. Óriási kockázata van, a napokban én is láttam valakit, aki Pesten a BKK autóbuszát próbálta leckéztetni, a busz pedig nekiment. Tehát egy nagyon nagy buta gondolat ez az emberek részéről, hogy helyszínen önbíráskodással akarnak maguknak elégtételt követelni. – mondta az autósiskola vezetője.
Kispál Zsolt szerint a fokozott rendőri jelenlét, valamint a bírságolás mértékének növelése talán csökkentené a szabályszegők számát.