Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Nagyobb értékesítésre számítanak a szezonális édességek piacán a gyártók

Nagyobb értékesítésre számítanak a szezonális édességek piacán a gyártók

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Bár ahogy tavaly, idén is korlátozásokkal teli a húsvéti ünnep, ám az édességgyártók a 2020-as adatokhoz képest nagyobb forgalomra számítanak. A szezonra a felkészülést már tavaly év végén elkezdték, és 2020-hoz képest több termék kerül a boltok polcaira. A Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint bővült a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma, és egyre nagyobb az érdeklődés a prémium és a speciális, „mentes” termékek iránt.

Csokinyuszis édességcsomag kerül a kosárba; széles a választék a város legnagyobb bevásárlóközpontjában, ahogy a legtöbb üzletben is. A húsvéti édességek már hetek óta a polcokon vannak, a gyártók és árusítók pedig akár 30 tonnával nagyobb értékesítésre, árbevétel tekintetében pedig 3-4 %-os emelkedésre számítanak tavalyhoz képest, miközben a 2020-as és az idei húsvétot is beárnyékolja a koronavírus.

– Karácsonykor már nagyjából ugyanolyan tételben fogyott a szezonális édesség, a szaloncukor, csokimikulás, mint korábban. Ezért gondoljuk azt, hogy noha a legjobb éveket nem fogja idézni ez a húsvét az édességipar számára, de nagyon bizakodunk abban, hogy a tavalyinál jobb lesz, 4-5%-os növekedésre számítunk az előző évhez képest. – mondta Intődy Gábor, a HUNBISCO-Magyar Édességgyártók Szövetségének szervezeti titkára.

Intődy Gábor úgy fogalmazott: a tavalyi húsvét az édességgyártók leggyászosabb időszaka volt, 20-25%-kal múlta alul a forgalom a korábbi évek adatait. Mint elmondta: a járvány kezdetén a tartós élelmiszerek kerültek a bevásárlólisták élére, az édesség a legutolsó volt a sorban, így az ünneptől függetlenül csökkent a forgalom.

A minőségi és drágább termékek iránti keresletnövekedés azonban nem lanyhult, továbbra is nagy számban kerülnek a kosarakba, és ez igaz a húsvéti csokinyuszikra és csokitojásokra is. Az erősődő tendenciát pedig a járvány sem törte meg.

– Nem kezdtek el olcsóbb édességeket keresni, aminek köszönhetően például a bevonó masszás csokoládék gyakorlatilag eltűntek a boltok polcairól. Ez olyan szempontból is jó a gyártóknak, hogy ha van egy minőségi kereslet, a gyártók is motiváltak, hogy minél inkább minőségi termékeket gyártsanak. – mondta Intődy Gábor.

Az adatok szerint a járványhelyzettől függetlenül a húsvéti szezonális édességek értékesítése egyébként évről-évre csökken, mert változnak a fogyasztói szokások.


Az Aktuális napi hírei (2021-04-01 )

Tovább az archívumra