A baj könnyen megvan, a kárrendezési eljárás azonban korántsem egyszerű. Ráadásul a hideg és a sok csapadék miatt kátyúzni sem igen tudnak a szakemberek – pedig ezekben a hónapokban keletkezik a legtöbb gödör az utakon. Mindig télen, a mínuszok idején keletkezik a legtöbb kátyú, amit mínusz 5 fok alatt, illetve vizes burkolaton még kijavítani sem tudnak azonnal a szakemberek. Tavaszra így sok úton szinte egymást érik a kátyúk. Dr Hangyási István kárrendezési szakértő elmondta: az idei téli időszakban, megyénként a kátyúkár-bejelentések száma már megközelíti a 70-et. A baj könnyen megvan, a kárrendezési eljárás azonban korántsem egyszerű.
A gépjárműben esett kárért az út fenntartója felel! Az autópályákat az Állami Autópályakezelő Zrt., a főrendű útvonalakat a Magyar Útkezelő, a településen belüli és a hozzátartozó alsóbb rendű útvonalakat pedig az illetékes önkormányzat üzemelteti/működteti/tartja fenn.
Súlyosabb esetben érdemes lehet akár rendőrt is hívnunk, ez esetben ugyanis a rendőrségi jegyzőkönyv szolgál a kártérítés alapjául. A dokumentálás mellett a másik legfontosabb tudnivaló, hogy a kárrendezési igényünket 5 napon belül kell benyújtani az illetékes útpályakezelőnek.
Azok, akik Casco biztosítással rendelkeznek, számukra a kárrendezés egyszerűbb: a biztosító fordul visszkeresettel az útkezelőhöz, és a károsultak akkor is számíthatnak kártérítésre, ha a fenntartóval nem sikerült rendezni a problémát.
Berzsényi Gergely