Közben egyre több a környezettudatos vásárló, akik figyelnek arra, hogy utódainknak is maradjon a Föld javaiból – mondta a Fórumban Dr. Dinya László, a KRF professzora.

A fenntarthatóság megoldása sürgető feladat egyre nagyobb tömegek számára, miközben az elérhető alapanyagok, az élelmiszer mind kevesebb fogyasztó számára elegendő. A döntéshozókat és a gazdasági szereplőket nehéz rábírni a fék behúzására, mivel napi politikai érdekek és gazdasági szempontok alapján döntenek mindannyiunk jövőjéről – mondja a professzor.
Szerencsére gyorsan nő a környezettudatos vásárlók száma is. Arányuk az USA-ban 19%-ot tesz ki, nálunk tizet. Ez pedig már egy jelentős piaci erőt képviselő közösség, érdemes rájuk külön célcsoportként gondolni a termékek előállításánál. A KRF-en is régóta kutatják, hogy hogyan fejlődik itthon az egészségtudatos vásárlóközönség – zárta szavait Dinya László.
Faragó Zoltán