Bár a felmérések alapján átlagos a heves megyei utak állapota, a kátyúk és a megsüllyedt útszélek sok bosszúságot okoznak az autósoknak. Az utak állapota miatt ráadásul tavaly egy több évtizedes múlttal rendelkező kerékpárversenyt is el kellett halasztani. Az utak egy év alatt sem lettek jobbak, így várhatóan a szervezők a Mátra kör kiírásán változtatnak.
Az ország úthálózatát minden évben felmérik. Az idei adatok alapján a Heves megyei utak állapota átlagosnak mondható.
– Jellemzően még elég sok aszfalt-makadám burkolatú út van a megyében. Ezekben már elöregedett a bitumen tartalom. Ezek kátyúsodásra hajlamosak és nagymértékű kátyúsodás is jellemző rájuk. A deformációkról inkább a dél-hevesi térségben lehet beszélni a talajban lévő vízmozgás miatt – mondta Rapcsák Róbert a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei üzemeltetési és fenntartási osztályvezetője.
A több évtizedes múlttal rendelkező Mátra Kör kerékpáros versenyt tavaly már nem merték elrajtoltatni a szervezők a mátrai utak állapota miatt. A helyzet pedig azóta sem javult.
– Most fogjuk eldönteni, hogy fogunk-e versenyt csinálni. Olyat, mint régebben, biztos nem tudunk csinálni, mert olyan a 24-es út, ez a Mátra Kör 75 km hosszú, jelentős részén olyan rossz az út, hogy egyszerűen életveszélyes rajta a kerékpáros versenyt szervezni. Nagy az elesés veszélye, a kerékpárok megsérülhetnek – részletezte Tari Tibor, a GyÖTRI vezetőségi tagja.
A szervezők alternatív útvonalat is próbáltak keresni, ám mindenhol hasonló problémákkal szembesültek. Mivel nem szeretnék, ha idén is elmaradna a verseny, most a kiíráson változtatnának.
– Gondolkodunk a megoldáson, ami lehet, hogy olyasmi lesz, hogy mountain bike kategóriát is behozunk, és így változatlan távon, de nem országúti kerékpárral, hanem mountain bike-al, amikkel nem olyan veszélyes a kátyús út – vetette fel.
A szakemberek azt ígérik, idén Heves megyében 55 km-nyi fő- és mellékút újul meg. Többek között folytatódik a 21-es út négysávúsítása és a 31-es főút burkolatának megerősítése.