Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!
Legtöbbjük fenntartójának nincs pénze a már két éve kötelezően előírt vasútbiztonsági tanúsítványra. Ez még költségesebbé teszi az üzemeltetést, hisz a kisvasutak nagy része egyébként is veszteségesen működik.
Az Eger Erdő Zrt. 3 kisvasutat üzemeltet. A vasúti pálya a gyöngyösinél a leghosszabb, azonban az utasforgalommal, a mintegy 70 ezer fővel, csak a második helyen áll. A szilvásváradi kisvasút több, mint 200 ezer érdeklődőt szállít egész évben, de még így sem tudják fedezni a felmerülő költségeket. Az pedig van bőven, a vasúti sínek karbantartása, a járművek üzemeltetése, és a bérköltség is jelentős. – tette hozzá a szakfelügyelő. Arról nem is beszélve, hogy ezek a mozdonyok muzeálisak, alkatrészeket már nem gyártanak hozzá. A tanúsítványt a Nemzeti Közlekedési Hatóság kéri még inkább nehéz helyzetbe hozva kisvasutak üzemeltetőit.
A szilvásváradi kisvasút idén ünnepelte 100 születésnapját, hogy a következő 100-ról megemlékeznek-e azt még nem tudni, hisz a megoldás még nem született meg a jegy árait csak minimálisan emelik, mert sokak számára már így is drága, az üzemeltetőnek pedig a három kisvasút így is 40 milliós veszteséget okoz.
Hliva Éva