A SZÉP kártya, az utazási szokások változása és a migránsválság hatására idén a tavalyi éveknél több hazai turista választotta a családi pihenés helyszínéül a Mátrát. A szakemberek szerint attrakciófejlesztésekkel tovább lehetne növelni a térség vonzerejét.
Az eddigi statisztikai adatok alapján elmondható, hogy a 2016-os év első fele sikeresen alakult turisztikai szempontból. Nem csak nyáron, hanem már februárban és márciusban is növekedett a vendégéjszakák száma.
2016-ban a Mátra is a népszerű úti célok közé tartozott. Míg az elmúlt években többnyire 2-3 éjszakát töltöttek a térségben a turisták, addig idén azok száma nőtt, akik 5-6 éjszakára jöttek a Mátrába. Idén a helyi szállások kihasználtsága elérte a 70 százalékot. Az elmúlt években attrakciófejlesztések is történtek. Ezeknek is komoly szerepük lehet az adatok javulásában.
– Az elmúlt évben a Kék Túra Projekt, a Kék Kör kapcsán 90 km kerékpáros túraútvonal került kijelölésre. Nagyon fontos megjegyezni, hogy nem kerékpárútról van szó, hanem jelzett, kijelölt kerékpáros túraútvonalról, tehát ezek az utak erdészeti utakon, dózerúton, földúton, néhol köves, néhol aszfaltos úton vezetnek. Tehát egy masszív mountain bike-kal járhatóak ezek az utak – mondta Keresztesi Koppány, a Tourinform Iroda munkatársa.
Ma már egy jó étterem, vagy egy kalandpark nem elegendő ahhoz, hogy az emberek egy adott térséget válasszanak a családi kikapcsolódás helyszínéül. A szakemberek szerint ezért a jövőben is komoly hangsúlyt kell fordítani az attrakciófejlesztésre.