Változik az ügyfélfogadási rend az ünnepnapok miatti munkanap-átcsoportosítások miatt a NAV megyei igazgatóságán. Gyöngyösön így december 11-én 8-14 óra között, 12-én 8 és dél között fogadják az ügyfeleket, 24-én pedig zárva tart az iroda. A NAV-nál a legtöbb ügy elektronikusan is intézhető. Ha bárki elakadna ügyintézése során, a NAV infóvonalán, a 1819-es hívószámon kaphat segítséget.
A személyes ügyintézés kizárólag a NAV honlapján keresztül előzetes időpontfoglalással lehetséges. Több Heves Megyei településen változik az ügyfélfogadási rend, köztük Gyöngyösön is. December 11-én 8-14 óra között, 12-én 8 és dél között fogadják az ügyfeleket, 24-én pedig zárva tart az iroda. A koronavírus-járvány miatt mindenhol előtérbe került az online ügyintézés, a NAV-nál is szinte minden ügy online is intézhető.
– A NAV ügyfélszolgálati statisztikái valamennyi területen azt mutatják, hogy az adózok egyre nagyobb számban kezdték el használni a NAV elektronikus megoldásait. A NAV-nál tehát a legtöbb ügy már elektronikusan is intézhető, ehhez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ azonosításra, Központi Azonosítási Ügynökön keresztüli azonosításra és könyvtárhelyre van szükségük. Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy biztonságos, jelentősen gyorsítja a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. – tájékoztatott Dr. Paskujné Pifkó Mónika, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Heves Megyei Adó- és Vámigazgatóságának sajtóreferense.
Az ügyfélkapu mellett szintén gyors ügyintézést biztosít az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer, ami a 06-80/20-21-22-es telefonszámon érhető el. A telefonos ügyintézéshez mindössze egy előzetesen igényelt ügyfél-azonosítóra és egy PIN-kódra van szükség vagy speciális telefonos azonosítás szükséges.
– Ha valakinek még nincs ügyfélkapuja tanácsos mihamarabb regisztrálnia, amelyet a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán a kormányablakokban, a kijelölt postahelyeken vagy akár a külképviseleteken is meg lehet tenni. Az elektronikus ügyintézésről a NAV honlapján a 32. számú információs füzetben, a telefonos ügyintézési rendszerről 33. számú információs füzetben lehet bővebb tájékoztatást olvasni. – mondta Dr. Paskujné Pifkó Mónika.
A magánszemélyek postai úton is rendezhetik adóügyeiket – tette hozzá a sajtóreferens. További információt a NAV Infóvonalán, az ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon kaphatnak az ügyfelek.