A vasúti közlekedés biztonságát meghatározó Domino 55 típusú berendezés magyarországi üzembe helyezésének 50. évfordulója alkalmából a MÁV Zrt. megemlékezéssel egybekötött emléktábla-avatást tartott a vámosgyörki vasútállomáson

Kirilly Kálmán, a MÁV főosztályvezetője az ünnepségen arra emlékeztetett: a vasúti közlekedés biztonsága azon múlik, hogy a vonat haladásának nyomvonalán érintett objektumok, így a váltók, különböző sorompók folyamatos ellenőrzés alatt álljanak, és a vonatközlekedésének megfelelő állásban legyenek. Az elmúlt évtizedek alatt ez lett a magyar vasúthálózat legbiztonságosabb rendszere, ma már 227 működik az országban, a MÁV vonalhálózatán. A rendszer a váltókat automatikusan állatja, a sorompókat vezérli, és csak akkor ad szabad utat a vonatnak, ha a biztonságos közlekedés minden feltétele adott.
Bihary Ferenc a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete ügyvezetője a forgalomirányítók munkáját méltatta, mondván: a műszaki berendezés \”az utolsó védvonal\”, s a frontvonalban az emberek dolgoznak.
A táblaavatón elhangzott: ezek a vasúti biztosító berendezések még évtizedekig lesznek szolgálatban, mert technikai cserére nincs forrás, és nélkülözhetetlen funkciókat látnak el.