A sípálya és a szállodák mellett a Felső Mátrában élő családok életét is megkeserítik a gyakori áramszünetek. A nehézségeket a kisgyermekes családok viselik a legnehezebben.

Az ÉMÁSZ üdvözli a szolgáltatók és a településen élők összefogását és azt mondják, ők is szívesen részt vesznek az egyeztetéseken és keresik a megoldást.
A hónapok óta fennálló probléma annak a mátraszentistváni családnak is komoly gondokat okoz, akik egy négyhónapos gyermeket nevelnek Felső-mátrai otthonukban.
Szakács Renáta és férje három éve költözött a településre. Előtte évekig munkájuk miatt csak a teleket töltötték itt. Arra egyikük sem emlékszik, hogy korábban ennyi áramszünet lett volna.
Az egyik legutóbbi áramkimaradás alatt a család telefonon próbált érdeklődni a szolgáltatónál arról, hogy mikorra várható a szolgáltatás helyreállítása. A válasz azonban felháborította
– Elmondtam, hogy nincs fűtés, nincs meleg víz és hogy milyen problémákat okoz nekünk az áramszünet. Megkérdeztem, hogy mikor várható, hogy helyreáll az áramszolgáltatás, de a diszpécser nem tudott válaszolni. Azt is megkérdeztem, mit ajánl hosszútávon a probléma megoldására. Erre az volt a válasza, hogy el kell költözni – mesélte Szakács Renáta.
Az ÉMÁSZ sajtószóvivője elmondta, a telefonos ügyfélszolgálaton rögzítik a beszélgetéseket, kivizsgálják a történteket, s ha a diszpécser szájából ezek a szavak valóban elhangzottak, „annak komoly következményei lesznek.”
Boros Norbert elmondta azt is, a középfeszültségű vezetékeknél automatikák jelzik az esetleges meghibásodásokat. A helyszínre érkező kollégáknak általában zárlatot okozó ágakat kell eltávolítaniuk a vezetékekről, de megesett az is, hogy a vezetékek a rájuk fagyott hó súlya alatt egyszerűen elszakadtak. A szóvivő megismételte korábbi nyilatkozatát: egy másik hálózat kiépítése vagy a generátorok beszerzése mellett az is megoldást jelenthetne, ha sikerülne elérni a környezetvédelmi törvény módosítását, hogy az érintett szakaszokon az eddiginél nagyobb védőtávolságot hozhassanak létre.