Másfélmillió kalória Észak- Magyarországon, avagy 2016, a Gasztroélmények éve. Erről tartottak szakmai fórumot a Mátra Pontban, a Turizmus Akadémia sorozat keretében. A helyi és a régiós szakemberek célja az idei turisztikai szezonban, a vendégéjszakák számának növelése érdekében többek között a helyi termékek előtérbe helyezése, speciális étlap, és egy gasztronómiai tanösvény elkészítése.
Mátrai lekvár, bor, tea és palackozott forrásvíz – csak néhány elem a Mátra kínálatából, a Gasztroélmények Évében. Az idén a Mátra kiemelt szerepet kap a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával zajló rendezvénysorozatban.
A Gyöngyös-Mátra TDM gőzerővel dolgozik az előkészületeken, hogy a kivételes lehetőséget a legeredményesebben használja ki ebben az évben. A Turizmus Akadémia előadássorozat célja, hogy segítse a Mátra turisztikai és gasztronómiai vállalkozásainak piacra jutását.
A helyi termékek fejlesztése, a régió gasztronómiai kínálatának bemutatása, a Mátra Brand építése, a gasztrotérkép elkészítése a régió vonzerejének növelését segíti elő – mondta Benkő Béla turisztikai menedzser.
A sablonosságból ki kell lépni a siker érdekében – véli Nagy Zoltán gasztronómiai szakértő, aki szerint összhangot kell teremteni a helyi alapanyagok, a tájjellegű ételek, és a vendéglátás kínálata között. Négy évszakos, speciális étlapokra van szükség.
Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok „kerülnek majd terítékre” a gasztroélmények bemutatása során. A tájjellegű sajtok, lekvárok, borok mellett tervezik egy mátrai fűszerkeverék létrehozását is. Ugyanis a cél az, hogy helyi termék legyen mindenhol.