Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Diákmunka az önkormányzatnál

Diákmunka az önkormányzatnál

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Egy kis szünidő után közel 17 diák hétfőn nem iskolapadba, hanem irodai székbe ült be, kezdetét vette a Nemzetgazdasági Minisztérium 1,9 milliárd forintos támogatásával megvalósuló önkormányzati diákmunka Gyöngyösön is. Városunkban a program kezdete óta, vagyis négy éve dolgozhatnak a diákok nyáron az önkormányzatoknál, vagy azok fenntartása alatt álló intézményeknél. Ma betekintettünk a Közigazgatási és Intézményirányítási, valamint a Városfejlesztési és Városüzemeltetési Igazgatóságon dolgozó diákok munkájába.

Hogyan lehet megtartani a Főtér csalogató látképét, vagy éppen milyen munkálatokat kell elvégezni a parkokban található növényeknél? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaptak választ a Városfejlesztési és Városüzemeltetési Igazgatóságon második napja dolgozó diákok. Az önkormányzat már négy éve fogadja a nyári segítséget a tanulóktól, akik főként irodai munkát végeznek, ám Andrea és Gréta most terepbejáráson vehetett részt.

– Mivel még második napja vannak nálunk, szeretnénk bemutatni nekik a területet, ahol dolgozunk, mit csinálunk, miért tesszük, hogyan tesszük, mit kell tenni, viszont megismertetjük őket az adminisztratív teendőkkel is – részletezte Kovalcsik József városüzemeltetési főelőadó.

A két diák most először vesz részt diákmunka programban, és úgy gondolták, az önkormányzatnál olyan munkákat ismerhetnek meg, amely akár a jövőben is segítségükre lesz.

– Ez az első diákmunkám, ezt csinálom először, és hallottam erről a diákmunka ajánlatról, és úgy gondoltam, hogy ez egy jó lehetőség lenne ahhoz, hogy kipróbáljam magamat így munka terén is – mondta Hordós Andrea.

Amíg ők bejárták a város parkjait, addig a Közigazgatási és Intézményirányítási Igazgatóság diákmunkásai adminisztratív feladatokat láttak el a Polgármesteri Hivatalban. Az igazgatóságon négy diák kapott helyet, akik négy órában segítik az itt dolgozók munkáját.

– Legtöbb esetben a postázási feladatok ellátásában, tértivevények elkészítésében, illetőleg a kiadványozáshoz a határozatok elkészítésének abban a folyamatában vesznek részt, amikor az iratokat egyik helyről a másik helyre a házban el kell juttatni – mondta dr. Hetzmann Szabina igazgatóhelyettes.

A nappali tagozatos diákok az első turnusban 17-en vannak, később még 20 diák kap feladatokat, augusztus 31-ig napi négy órában dolgozhatnak az önkormányzatnál.


Tovább az archívumra