Az új szakképzési törvényről, a szakmai feladatok ellátásáról és adminisztrálásáról szólt többek között a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 2020/2021-es szakképzési tanévnyitója. Az előadók a gazdálkodó szervezetek, duális képzőhelyek, felnőttképző vállalkozások részére tartottak bemutatót.
Fontos a jó szakember az élet minden területén. A szakképző intézmények pedig igyekeznek a törvényi előírásoknak megfelelően a lehető legmegbízhatóbb, nagy elméleti és gyakorlati tudással rendelkező szakembereket kitaníttatni. A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara többek között a duális képzőhelyek, felnőttképző vállalkozások képviselőinek szervezett konferenciát az új szakképzési törvényről.
– A 2020/21-es tanévtől indul az új rendszer az új szakmajegyzék szerint az új szerkezetben, és ennek az első lépéseihez szeretné a kamara megadni a lehető legtöbb segítséget akár információ formájában, akár a területi tanácsadói hálózat segítségével. – mondta Dr. Klész Tibor, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara duális képzési osztályvezetője.
File Sándor főtitkár a konferencián azt mondta: az új előírásoknak megfelelően gyakorlatorientáltabbá válnak a képzések.
– Én azt gondolom, hogy a törvényi változásoknak abban kell, hogy segítsék a szereplőket, hogy megfelelő mennyiségű szakember álljon a rendelkezésükre oly módon, hogy abban egyre nagyobb teret vállalnak a vállalkozások a gyakorlati képzés testre szabásával. – mondta File Sándor, a HKIK főtitkára.
A 2020/21-es tanévtől sok fontos változással néznek szembe a képzőhelyek és a hallgatók is. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara duális képzési osztályvezetője előadásában kiemelte: a duális képzőhelyeknek eddig is nagy szerepük volt a szakképzési feladatellátásban, most azonban még hangsúlyosabb lett az ő feladatuk.
– A szakmajegyzékben szereplő szakmák száma változott, és az összetétele is, a tanulók ettől a tanévtől kezdve már nem tanulószerződéssel vehetnek részt a vállalatoknál gyakorlati képzésen, hanem majd szakképzési,- és munkaszerződéssel, amely alapvetően új jogviszonyt jelent. – mondta Dr. Klész Tibor, duális képzési osztályvezető, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
A szakemberek szerint egy ilyen szintű átalakulás szoros együttműködést kíván a képző és gyakorlati helyek, a hallgatók és szüleik között.