A címer marad, de modern városmarketing eszközként mostantól logója is lesz Gyöngyösnek. A cél az volt, hogy 21. századi módon váljon beazonosíthatóvá a város, például a kiadványokon. Az új arculat lényege a lendületesség, az egyediség – de fontos szempont volt, hogy bemutassa Gyöngyös és a Mátra kapcsolatát is.
Városunk címere megmarad, mellette azonban lesz egy logónk is – mondja Kárpáti István alpolgármester, eloszlatva az eddigi esetleges félreértéseket. A logó célja más, de a 21. században már egy elengedhetetlen marketing eszköz egy város arculátában. A pályázatot még júniusban írták ki, 65 pályamű érkezett – ebből egy bizottság választotta ki a végül győztes művet, ami a gyöngyösi származású Garai Gábor munkája. A cél az volt, hogy egyszerű és egyedi legyen és tükrözze a város értékeit, Gyöngyös és a Mátra szoros kapcsolatát.
Azon túl, hogy emaileken, transzparenseken, kiadványokon látható lesz, készül egy új arculati kézikönyv és egy új honlap is, amely használja majd a logót és annak motívumait is.
Rendeletben szabályozzák ezentúl azt is, hogyan és mikor jelenhet meg a város neve bizonyos környezetekben, termékeken.
Nem adható engedély például, ha olyan módon, helyen vagy terméken jelenik meg, amely sérti a város jó hírnevét, vagy ellentétes Gyöngyös érdekeivel.