Itt a „száraz november”. Ismét egy hónap alkohol nélkül. A kampány, amelyet a Kék Pont Alapítvány 5 évvel ezelőtt azért hozott létre, hogy segítsen elkerülni a problémás, kontrollvesztett ivás kialakulását, és hangsúlyozza a mértékletes alkoholfogyasztás értékét, idén azzal a céllal egészült ki, hogy megerősítse az egyéni felelősséget az ivásban és a járványban egyaránt.
A Kék Pont Alapítvány ismét buzdítja a lakosokat a „Száraz november” teljesítésére,tehát akik részt vesznek a kihívásban egy hónapig nem fogyaszthatnak alkoholt. A vírus okozta fokozódó bizonytalanságot és stresszt a tapasztalatok alapján sokan szeszes itallal csökkentik, ezért idén a kampány egy még fontosabb céllal egészül ki- az egyéni felelősség megerősítésével.
– Sokkal nagyobb a jelentősége az egyéni felelősségnek. Azt szeretnénk, ha az emberek megerősítenék magukban. Némi túlzással azt is mondhatom, hogy soha nem volt annyi oka nem inni 30 napig alkoholt, mint amilyen most. – mondta Dávid Ferenc, a Száraz November kampányfelelőse, Kék Pont Alapítvány.
Dávid Ferenc azt mondja: idén a vírus elleni küzdelem és az egy hónapos józansági kihívás összekapcsolódik. Egyrészt fizikálisan, mert a “száraznovemberezők” nem járnak kocsmába vagy szórakozóhelyre inni, másrészt pedig mentálisan, mert a kihívásban történő aktív részvétel hatására az egyén felelősségérzete és öngondoskodása is nő.
– Nagyon fontos, ha valaki idén vállalja a száraz novembert a járvány alatt, akkor egyrészt fizikálisan is segíti azt, hogy biztonságosabban éljen azáltal, hogy nem megy el otthonról. Azáltal pedig, hogy tudatosabban éljen, megerősíti az immunrendszerét, sokkal nagyobb lesz a lehetősége arra, hogy elkerülje a fertőzést. Szerintem nagyon felelős dolog száraz novemberezni és ügyesen kapcsolható össze azzal, amit a járványban szeretnénk elérni. – mondta a kampányfelkelős.
Dávid Ferenc úgy véli, sikeres a kampány, hiszen évről évre egyre többen csatlakoznak a száraz novemberhez és a visszacsatolások alapján az emberek többsége teljesíti is azt.